BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RSM107BDijital Okur YazarlıkZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İnternet’in temel kavramlarını tanımlayabilecek İnternet’in gelişim sürecini açıklayabilecek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dijital Okur Yazarlık ve İnternetin temel kavramlarını tanımlayabilmesi
2bilgisayar temelli eğitimlerde veri paylaşımı ve ders esnasında katılım sağlayabilmesi
3Gelişen teknoloji araçlarını yaşamla ilişkilendirerek verimli kullanabilmesi
4Web tarayıcıları, Mozilla Firefox, Windows İnternet Explorer, Google Chrome, vb. gibi web tarayıcıları verimli kullanabilmesi
5İnternet’in temel kavramlarını tanımlayabilecek, İnternet’in gelişim sürecini açıklayabilecek
6Web tarayıcılarını karşılaştırabilecek, Arama motorlarının işlevlerini açıklayabilecek
7Taşınabilir teknoloji türlerini sıralayabilecek . Taşınabilir teknolojileri ve taşınabilir teknolojilerin özelliklerini açıklayabilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Dijital Okur Yazarlık İnternet Teknolojileri Web tarayıcıları ve arama motorlarını kullanarak bilimsel ve güncel veri depolama, günümüz iletişim teknojilerini kullanma ve uygulamaları becerisi kazandırma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dijital okur yazarlık nediryokyok
2İnternet’in Temel Kavramları
3İnternet’in Gelişim Süreci
4Web Tarayıcıları
5Arama Motorları
6Taşınabilir Teknolojiler
7ARA SINAV
8Medya okur-yazarlığı ve medya akıcılığı kavramlarını ayırt edebilmek.
9En çok kullanılan sosyal ağ sitelerini sıralayabilmek,
10Bilişim etiği kavramını ve önemini açıklayabilmek
11Etik ile ilgili yaklaşımları ve kuramları açıklayabilmek,
12Yaşamboyu öğrenmeyi ve geleneksel öğrenme ile farklılıklarını ayırt edebilmek,
13Yaşamboyu öğrenmede kullanılan Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerin temel özelliklerini ve geleneksel öğrenme ile farklılıklarını saptayabilmek.
14 FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İletişim Çağında Dijital Kültür Doç. Dr. Mehmet Gökhan Genel
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav2100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14342
Final Sınavı122
Derse Katılım10330
Bireysel Çalışma122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)76
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
ÖÇ6      
ÖÇ7      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek