Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RSM107B | Dijital Okur Yazarlık | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İnternet’in temel kavramlarını tanımlayabilecek
İnternet’in gelişim sürecini açıklayabilecek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dijital Okur Yazarlık ve İnternetin temel kavramlarını tanımlayabilmesi | 2 | bilgisayar temelli eğitimlerde veri paylaşımı ve ders esnasında katılım sağlayabilmesi | 3 | Gelişen teknoloji araçlarını yaşamla ilişkilendirerek verimli kullanabilmesi | 4 | Web tarayıcıları, Mozilla Firefox, Windows İnternet Explorer, Google Chrome, vb. gibi web tarayıcıları verimli kullanabilmesi | 5 | İnternet’in temel kavramlarını tanımlayabilecek, İnternet’in gelişim sürecini açıklayabilecek | 6 | Web tarayıcılarını karşılaştırabilecek, Arama motorlarının işlevlerini açıklayabilecek | 7 | Taşınabilir teknoloji türlerini sıralayabilecek .
Taşınabilir teknolojileri ve taşınabilir teknolojilerin özelliklerini açıklayabilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Dijital Okur Yazarlık İnternet Teknolojileri
Web tarayıcıları ve arama motorlarını kullanarak bilimsel ve güncel veri depolama,
günümüz iletişim teknojilerini kullanma ve uygulamaları becerisi kazandırma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dijital okur yazarlık nedir | yok | yok | 2 | İnternet’in Temel Kavramları | | | 3 | İnternet’in Gelişim Süreci | | | 4 | Web Tarayıcıları | | | 5 | Arama Motorları | | | 6 | Taşınabilir Teknolojiler | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Medya okur-yazarlığı ve medya akıcılığı kavramlarını ayırt edebilmek. | | | 9 | En çok kullanılan sosyal ağ sitelerini sıralayabilmek, | | | 10 | Bilişim etiği kavramını ve önemini açıklayabilmek | | | 11 | Etik ile ilgili yaklaşımları ve kuramları açıklayabilmek, | | | 12 | Yaşamboyu öğrenmeyi ve geleneksel öğrenme ile farklılıklarını ayırt edebilmek, | | | 13 | Yaşamboyu öğrenmede kullanılan Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerin temel özelliklerini ve geleneksel öğrenme ile farklılıklarını saptayabilmek.
| | | 14 |
FİNAL
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İletişim Çağında Dijital Kültür Doç. Dr. Mehmet Gökhan Genel |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 2 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 3 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|