|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB406B | İnsan Kaynakları Yönetimi | Zorunlu | 4 | 8 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Örgüt, kurum, kuruluşlardaki insan kaynağını en etkili ve verimli biçimde yöneterek ondan en üst düzeyde faydalanılmasını sağlayacak bir İKY sisteminin nasıl oluşturacağı hakkında farkındalık yaratmak ve bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Esmeray ALACADAĞLI | Öğrenme Çıktıları | 1 | İKY ile ilgili temel konularda (eleman seçme, eğitim, performans değerleme, ücretleme vb.) bilgi sahibi olur, | 2 | İKY faaliyetleri ile örgüt performansı ve çalışan memnuniyeti arasındaki ilişkiyi kavrayabilme becerisi kazanır, | 3 | İKY faaliyetlerinin örgütler, yönetsel, siyasal faaliyetler içindeki stratejik rolünün farkına varır, | 4 | İKY sürecini oluşturabilmek için gerekli bilgi altyapısını oluşturur, bu bilgiyi kullanabilme ona dayalı analiz ve yorum yapabilme becerisini kazanır, | 5 | Türk Kamu Yönetimi’nin İKY süreci, örgütlenmesi, yasal konumu, sorunları ve yeni yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu derste öğrencilere; insan kaynaklarının yönetimini sağlamak üzere; iş analizi, insan kaynakları planlaması, personel bulma, seçme, işe alma, kariyer planlama, ücretlendirme, ödüllendirme, İKY’deki gelişmeler, sorunlar gibi konularda bilgi verilecektir. İKY’nin tüm süreçlerine yönelik yapılan çalışmalarla, teknik uygulamalar da bu dersin içeriğinde yer almaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersle, dersin işleyiş yöntemi ile ilgili bilgilendirme, beklentilerin alınması. Derse giriş ve kavramsal çerçeve | | | 2 | İnsan Kaynakları Yönetimi Genel Bilgiler, Örgüt Kuramları ve İKY Gelişimi- İKY İşlevleri, İlkeleri, Örgütlenmesi | | | 3 | Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi; İKY Sistemleri Alanında Teknolojik Gelişmeler, Yetkinlik Yönetimi | | | 4 | İKY İşlevleri/Planlaması İçin Hazırlık Aşaması: İş Analizleri; İş (Görev) Tanımları; Görev Gerekleri | | | 5 | İKY Planlaması; Tanımı, Önemi, Amaç ve Kapsamı, İK Planlamasını Etkileyen Faktörler | | | 6 | Personel Bulma, Seçme ve İşe Alma, İşe Alma/Seçme Yöntemleri | | | 7 | İK’nı İşe Yerleştirme, Oryantasyon, Eğitim ve Geliştirme | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | İKY’de Kariyer Planlama ve Kariyer Yönetimi | | | 10 | Performans/Başarım Değerleme; Performans Değerleme Yöntemleri | | | 11 | Ücret Yönetimi; Ücret ve Ücret Sistemleri; Ücret Politikaları | | | 12 | Türk Kamu Yönetiminde İKY, Süreç, Örgütlenme | | | 13 | Türk Kamu Yönetiminde İKY Mevzuatı; 657 sayılı DMK, Etik Kanunu, Kalkınma Planları ve İKY | | | 14 | Türk Kamu Yönetiminde İKY’de Sorunlar, İKY’nde Yeni Yaklaşımlar | | | 15 | Ödev Sunumları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Dursun Bingöl (2013). İnsan Kaynakları Yönetimi, Arıkan Basım Dağıtım
Cavide Uyargil, vd. İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları
Edt. Atılhan Naktiyok (2019). İnsan Kaynakları Yönetimi, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Derse Katılım | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|