BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SB402BKamu PolitikalarıZorunlu486
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciye, kamu politikası olgusu hakkında kavramsal bir bakış açısı kazandırmak suretiyle kamu politikasının oluşturulmasına yönelik tüm süreçleri ve bu süreçte rol oynayan aktörleri göstermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Furkan Erdoğmuş
Öğrenme Çıktıları
1Kamu politikasının tarihsel geçmişi, olgusu, politika oluşturulma süreçleri ile ilgili kavramlar ve kuramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2Kamu politikasının tanımı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
3Kamu politikasının çalışma amaçlarını kavrar, kamu politikası analizi yapma becerisi kazanır.
4Kamu politikasında rol oynayan tüm aktörler hakkında bilgi sahibi olur.
5Kamu politikası sorunlarının ortaya çıkış nedenlerini irdeler, karşılaştırmalı analiz yapar, tartışır, analiz sonucunu raporlama becerisi kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kamu Politikasının Değerlendirilmesi, Başarısızlığı,Kamu Politikası Analizi ve Karar Verme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kamu Politikasının Tanımı ve Özellikleri
2Kamu Politikasının Çalışılma Amaçları
3Kamu Politikası, Kamu Yönetimi ve Siyaset
4Türkiye’de Kamu Politikası Çalışmaları
5Kamu Politikasında Rol Oynayan Resmi Aktörler
6Kamu Politikasında Rol Oynayan Resmi Olmayan Aktörler
7Kamu Politikasında Rol Oynayan Uluslararası Aktörler
8Arasınav
9Kamu Politikası Sorunlarının Ortaya Çıkışı
10Kamu Politikasının Formülasyonu
11Kamu Politikasının Uygulanması
12Kamu Politikasının Değerlendirilmesi
13Kamu Politikasının Başarısızlığı
14Kamu Politikası Analizi
15Kamu Politikasında Karar Verme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
A-Kitap Hasan Hüseyin ÇEVİK&Süleyman DEMİRCİ, Kamu Politikası, Seçkin Kitabevi, Ankara, 2008. B-Referanslar: Filiz KARTAL, Türkiye’de Kamu Yönetimi ve Kamu Politikaları, TODAİE, Ankara, 2011. Alican Kaptı (Ed.), Kamu Politikası Süreci, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2011.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Makale Yazma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8540
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma9545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ134311334
ÖÇ244411333
ÖÇ333312342
ÖÇ434312333
ÖÇ544411443
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek