Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB402B | Kamu Politikaları | Zorunlu | 4 | 8 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciye, kamu politikası olgusu hakkında kavramsal bir bakış açısı kazandırmak suretiyle kamu politikasının oluşturulmasına yönelik tüm süreçleri ve bu süreçte rol oynayan aktörleri göstermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Furkan Erdoğmuş |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kamu politikasının tarihsel geçmişi, olgusu, politika oluşturulma süreçleri ile ilgili kavramlar ve kuramlar hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Kamu politikasının tanımı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | Kamu politikasının çalışma amaçlarını kavrar, kamu politikası analizi yapma becerisi kazanır. | 4 | Kamu politikasında rol oynayan tüm aktörler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | Kamu politikası sorunlarının ortaya çıkış nedenlerini irdeler, karşılaştırmalı analiz yapar, tartışır, analiz sonucunu raporlama becerisi kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kamu Politikasının Değerlendirilmesi, Başarısızlığı,Kamu Politikası Analizi ve Karar Verme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kamu Politikasının Tanımı ve Özellikleri | | | 2 | Kamu Politikasının Çalışılma Amaçları | | | 3 | Kamu Politikası, Kamu Yönetimi ve Siyaset | | | 4 | Türkiye’de Kamu Politikası Çalışmaları | | | 5 | Kamu Politikasında Rol Oynayan Resmi Aktörler | | | 6 | Kamu Politikasında Rol Oynayan Resmi Olmayan Aktörler | | | 7 | Kamu Politikasında Rol Oynayan Uluslararası Aktörler | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Kamu Politikası Sorunlarının Ortaya Çıkışı | | | 10 | Kamu Politikasının Formülasyonu | | | 11 | Kamu Politikasının Uygulanması | | | 12 | Kamu Politikasının Değerlendirilmesi | | | 13 | Kamu Politikasının Başarısızlığı | | | 14 | Kamu Politikası Analizi | | | 15 | Kamu Politikasında Karar Verme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
A-Kitap Hasan Hüseyin ÇEVİK&Süleyman DEMİRCİ, Kamu Politikası, Seçkin Kitabevi, Ankara, 2008. B-Referanslar: Filiz KARTAL, Türkiye’de Kamu Yönetimi ve Kamu Politikaları, TODAİE, Ankara, 2011. Alican Kaptı (Ed.), Kamu Politikası Süreci, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2011. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Yazma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 5 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 5 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|