Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB304B | Siyasi Tarih II | Zorunlu | 3 | 6 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Siyasi tarihimizi etkileyen iç ve dış amilleri tarihsel bir perspektif çerçevesinde kavramak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Sinan Yazıcı |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fransız Devrimi’nden 1848 Devrimi’ne kadar geçen süreç içerisinde dünyada yaşanan önemli olaylar hakkında bilgi sahibidir. | 2 | Almanya ve İtalya’nın bağımsızlığını kazanmasının Avrupa siyasetinde meydana getirdiği dönüşümün farkına varabilme ve bu dönüşümün Dünya Savaşlarındaki etkisini açıklayabilme | 3 | İkinci Dünya Savaşı'nı ortaya çıkaran süreç ve bu savaş hakkında temel konuları açıklayabilir | 4 | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Dünya Düzeni, Soğuk Savaş, Bloklaşma ve Yumuşama konularını açıklayabilir. | 5 | İkinci Soğuk Savaş döneminin özelliklerini ayırt edebilir | 6 | Soğuk Savaş'ın sona erme sürecini değerlendirebilir. | 7 | Soğuk Savaşın Sona Ermesi sonucu ortaya çıkan Küreselleşme ve Yeni Dünya Düzenini açıklayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fransız Devrimi’nden 1848 Devrimi’ne Almanya ve İtalya’nın bağımsızlığını kazanmasının Avrupa siyasetinde meydana getirdiği dönüşümler, Birinci ve İkinci Dünya Savaşı ve İkinci Dünya Savaşı Sonrası Dünya Düzeni, Soğuk Savaş, Bloklaşma ve Yumuşama, Soğuk Savaş'ın sona ermesi Küreselleşme ve Yeni Dünya Düzeni ve günümüzde yaşanan olaylar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Derse Giriş, Tanıtım, Dersin Kaynakları ve Sunumu | | | 2 | ABD’nin Yeni Dünyada İlk Bağımsız Devlet Olarak Ortaya Çıkması
Fransız Devrimi | | | 3 | Fransız Devrimi Sonrası Yaşanan Gelişmeler
Viyana Kongresi, | | | 4 | Sanayi Devrimi ve Avrupa'da Yaşanan Siyasal ve
Ekonomik Gelişmeler | | | 5 | Doğu Sorunu, Yunanistan’ın Bağımsızlığını Kazanması ve Mehmet Ali Paşa | | | 6 | İtalya ve Almanya’nın Milli Birliklerini Kurması | | | 7 | Sömürgeciliğin Küreselleşmesi (1871-1914) | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Vize öncesi dersler ve sınavı ile ilgili umumi bir değerlendirme | | | 10 | Birinci Dünya Savaşı (1914-1918) | | | 11 | Uluslararası Sistemi Şekillendirme Arayışı (1919-1939)
İkinci Dünya Savaşı (1939-1945) | | | 12 | İkinci Dünya Savaşı’ndan Soğuk Savaşa (1939-1950)
Soğuk Savaşta Tırmanma ve Yumuşama Dönemi (1950-1975) | | | 13 | İkinci Soğuk Savaş Dönemi ve Bu Dönemin Sona Ermesi (1979-1991)
Soğuk Savaş Sonrası Küreselleşme ve Yeni Dünya Düzeni (1994-2003) | | | 14 | Güncel Tartışmalar ve Gelişmeler I (2003-2013) | | | 15 | Güncel Tartışmalar ve Gelişmeler II (2013-2022) | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Uçarol, R., & Tarih, S. (2015). Der Yayınları.
Sander, O. (2006). Siyasi Tarih II. İmge Kitabevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 4 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|