Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB301B | Türk Siyasal Hayatı I | Zorunlu | 3 | 5 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk siyasetinin tarihsel süreçteki oluşumunu, dönemlerini, siyasi partileri ve liderleri öğrenmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Elif KALDIRIMOĞLU TÜRKOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci Türk siyasal yaşamının tarihsel dinamiklerini öğrenir | 2 | Öğrenci Türk siyasetinde modernleşme olgusunun gelişim ve süreçlerini öğrenir | 3 | Öğrenci Türk siyasal yaşamındaki politik gelişmeleri analiz edebilir. | 4 | Öğrenci Türkiye'deki siyasal yaşama yön veren politik kültür hakkında bilgi sahibi olur | 5 | Öğrenci Türk siyasetindeki toplumsal, ekonomik ve politik gelişmeleri yorumlayabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Siyaset Bilimi |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Osmanlı'da siyasal yaşam, Osmanlı'da Siyasal Akımlar, Türkiye Cumhuriyeti'nin ilanı, Tek Partili Yıllar, Çok Partili Dönem |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Osmanlı Devleti'nin öncesinde Türk Devletlerinin siyasal yapısı | | | 2 | Osmanlı Devleti'nin Siyasal Yapısı | | | 3 | Osmanlı Devleti'nde Siyasal Sorunlar ve Islahatlar | | | 4 | Osmanlı'da Islahatlar ve Modernleşme | | | 5 | Osmanlı'da Siyasal Akımlar | | | 6 | Osmanlı'da Siyasal Akımlar | | | 7 | Türkiye'de politik kültürün oluşumu | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Kurtuluş Savaşı ve Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuruluş Dönemi | | | 10 | 1923-1945 Arasında Türk Siyasal Yaşamındaki Gelişmeler | | | 11 | 1923-1945 Arasında Türk Siyasal Yaşamındaki Gelişmeler II | | | 12 | 1923-1945 Arasında Uluslararası Ortam ve Siyaset | | | 13 | Türkiye'de Çok Partili Yaşama Geçiş Süreci | | | 14 | Türkiye'de din, devlet ve çoğulculuk | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
M.Çağatay Okutan, Yusuf Tekin, Türk Siyasal Hayatı, ORİON KİTABEVİ
Sina Akşin, Kısa Türkiye Tarihi, TÜRKİYE İŞ BANKASI KÜLTÜR YAYINLARI,
Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk
Yusuf Akçura, Üç Tarz-ı Siyaset |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 6 | 72 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 6 | 72 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|