|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB112B | Yönetim Bilimi | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bir örgüt, kurumun oluşumu, yapılanması, çalışması ve yönetimi ile ilgili temel kavramların, teorilerin, yöntemlerin, yönetimin tarihsel sürecinin öğrenilmesini sağlamak; başarılı bir yönetici olmak için yönetim ve örgüt yönetimi ile ilgili gerekli bilgi altyapısını oluşturmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç.Dr. Esmeray ALACADAĞLI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yönetim Bilimi alanında kuramsal, tarihsel ve işlevsel bilgilere sahip olma ve bu bilgileri disiplinler arası kullanabilme ve yönetim alanında araştırma yapabilme becerisi kazanma, | 2 | Gelenekselden çağdaşa tüm yönetim yaklaşımlarını ve günümüz uygulamalarını karşılaştırabilme ve değerlendirme yetisini kazanma, | 3 | Günümüzün dünyasının karmaşık örgüt yapıları ve yönetimde kullanılan teknikler, yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olma, | 4 | Yönetimle ilgili edinilen bilgileri yaşamında karşılaşacağı yönetsel sorunlara çözüm üretmede kullanabilme becerisine sahip olma, | 5 | Yönetimin evrensel ilkelerinden yasal yönetsel boyutuna alınan bilgiler sayesinde bir yöneticide olması gereken temel bilgi altyapısına ve kendini ifade edebilme becerisine sahip olmadır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu derste; yönetimle ilgili temel kavramlar, yönetim olgusunun tarihsel süreci, yönetim kuramları, yönetim fonksiyonları, çağdaş yönetim teknikleri, özel yönetim, kamu yönetimi benzerlikler, farklılıklar, yönetim sürecinde yaşanan sorunlar ve çözümler incelenecektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ders içeriği, dersin işlenme yöntemi, kaynaklar ile ilgili bilgilendirme, dersten beklentiler, önerilerin alınması ve konuyla ilgili farkındalığın belirlenmesi. Derse genel giriş ve kavramsal çerçeve; yönetim, yönetim bilimi, örgüt, organizasyon, yönetici vd kavramlar. Kamu yönetimi-işletme yönetimi ayrımı; Yönetim biliminin diğer bilimlerle ilişkisi | | | 2 | Yönetimin tarihsel süreci; yönetim biliminin gelişmesi, yönetim anlayışında gelişmeler | | | 3 | Yönetimin özü/esasları; işbölümü, otorite, hiyerarşi ve devlet yönetimi | | | 4 | Yönetim Kuramları; Geleneksel, Neoklasik, Çağdaş Yönetim Kuramı | | | 5 | Yönetimin Evrensel ve Çevresel Öğeleri | | | 6 | Yönetim Fonksiyonları; Planlama (Tanımı, yararları, özellikleri, aşamaları, plan türleri, Türkiye’de planlamanın gelişimi) | | | 7 | Yönetim Fonksiyonları; Örgütleme (Tanımı, özellikleri, türleri, aşamaları), Uzmanlaşma ve birim yönetimi, Örgüt şemaları, Merkezden ve yerinden yönetim örgütleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yönetim Fonksiyonları; Yürütme/Yönetme (Kavramsal çerçeve, Yönetici ve örgüt içi ilişkiler, Yürütmenin unsurları, Yöneticinin görevleri, üst yöneticiliğe ait uygulamalar) | | | 10 | Yönetim Fonksiyonları; Eşgüdümleme/Koordinasyon (Koordinasyonun Önemi, Tanımı, İlkeleri ve türleri) | | | 11 | Yönetim Fonksiyonları; Denetleme (Tanımı, kapsamı, denetim nedenleri, denetim zamanı, aşamaları, denetim teknikleri, türleri. Yönetim kuramları ve denetim yaklaşımları.) | | | 12 | Diğer Yönetim Fonksiyonları; İnsan Kaynakları Yönetimi, İletişim, Bütçeleme | | | 13 | Örgütlerde Karşılaşılan Organizasyon ve Yönetim Sorunları ( Örgüt ve yönetim sorunları, bürokrasi, teknokrasi, meritokrasi, kırtasiyecilik ve sakıncaları) | | | 14 | Yönetimi Değerlendirme Ölçütleri (Rasyonelllik, Etkililik ve Verimlilik, Ekonomiklik, Katılımcılık, Etik ve Sosyal Sorumluluk) | | | 15 | Grup ödevleri sunumları ve genel değerlendirme | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Nuri Tortop, Eyüp İspir vd.;Yönetim Bilimi,Nobel Akademik Yayıncılık,Ankara,2012
2. Şerif Şimşek; Yönetim ve Organizasyon, Günay Ofset, Konya, 2005
3. Kurthan Fişek; Yönetim,Kilit Yayınları, Ankara, 2012
4. Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım, İstanbul, 2010
5. Turgay Ergun, A. Polatoğlu;Kamu Yönetimine Giriş, TODAİE Yayını, Ankara, 1992
6. Yusuf Şahin,Yönetim Bilimi ve Türk Kamu Yönetimi,Murthan Yayınevi,Trabzon, 2013 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ev Ödevi | 2 | 1 | 2 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|