Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB113B | Hukukun Temel Kavramları | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere hukukun temel ilke ve kavramlarının öğretilmesi, muhakeme yeteneğinin kazandırılması ve hukuk nosyonunun verilmesidir.
. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KAPUSIZOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hukukun toplumsal yaşamda önemi kavrar. | 2 | Hukuk sistemlerinin farklılıklarını ayırtedebilir. | 3 | Hukukun dalları arasındaki farklılıkları ve işlevlerini tanımlayabilir | 4 | Normlar hiyerarşisi içerisinde yer alan normları bilir ve toplumsal hayata etkilerini açıklayabilir | 5 | Soyut hukuk kurallarını somut olaylara uygulayabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hukuk, hak kavramları, hukuk sistemleri, hukukun kaynakları, hukukun alt dallarının incelenmesi, hakların kazanılması ve kaybedilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyal Düzen Kuralları | | | 2 | Yaptırım Kavramı ve Hukuk Kurallarının Özellikleri | | | 3 | Hak ve Hukuk Kavramının İncelenmesi | | | 4 | Hukuk Sistemleri | | | 5 | Hukuk Sistemleri | | | 6 | Yasaların Yer, Zaman ve Anlam Bakımından Değerlendirilmesi | | | 7 | Yardımcı Kaynakların Açıklanması | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Hukukun Dalları | | | 10 | Kamu Hukukunun Alt Dalları | | | 11 | Anayasanın Temel İlkeleri | | | 12 | Ceza Hukukunun Temel İlkeleri | | | 13 | Yargılama Hukukunun İncelenmesi | | | 14 | Uluslararası Hukukun Genel İlkeleri | | | 15 | Devletler Özel Hukukunun Temel İlkeleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kemal GÖZLER, Anayasa Hukukuna Giriş, Ekin Yayınevi, Bursa, 2019.
Kemal GÖZLER, Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, Bursa, 2019.
Erdoğan TEZİÇ, Anayasa Hukuku (Genel Esaslar), Beta Yayınları, İstanbul, 2019.
Ergun ÖZBUDUN, Türk Anayasa Hukuku , Yetkin Yayınları, Ankara, 2011
A. Şeref GÖZÜBÜYÜK, Anayasa Hukuku. Anayasa Metni ve 11. Protokole Göre Hazırlanmış Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Turhan Kitabevi, Ankara, 2011 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 3 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|