|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | UT404B | Küreselleşme ve Yabancı Sermaye | Zorunlu | 4 | 8 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilere küreselleşme süreci ile meydana gelen ekonomik, siyasal, hukuki değişimler bağlamında ekolojik sorunların ulaşmış olduğu boyutlar hakkında bilgi vermektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Fatih OKUR | Öğrenme Çıktıları | 1 | Uluslararası mal, hizmet, işgücü ve sermaye akımlarının gelişimini ve karşılıklı etkileşimini kavrayabilme | 2 | Küreselleşmenin gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelere etkilerini karşılaştırabilme | 3 | Küreselleşme, uluslararası ticaret ve finans literatürünü izleyebilme | 4 | Küreselleşme ile ilgili toplumsal sorunlara çözüm önerileri öne sürme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Dünya ekonomisinin genel görünümü, Küreselleşme, Uluslararası mal ve hizmet hareketleri, Uluslararası sermaye hareketleri, Uluslararası emek hareketleri konularında tüm bilgilere sahip olunması hedeflenmektedir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş ve Kavramsal Çerçeve: Uluslararası Ticaret, Uluslararası Finans ve Uluslararası İşletmeler /Nasıl Bir Dünyada Yaşıyoruz? | | | 2 | KISIM BİR: KÜRESELLEŞME
Küreselleşme I: Küreselleşmenin Dört Temel Boyutu | | | 3 | Küreselleşme II: Küreselleşmenin Fayda ve Maliyetleri. | | | 4 | Küreselleşme III: Küreselleşme ve Gelir Bölüşümü Eşitsizliği | | | 5 | KISIM İKİ: KÜRESELLEŞEN DÜNYADA ULUSLARARASI TİCARET
Birinci Nesil Modeller: Mutlak, Karşılaştırmalı Üstünlükler ve Faktör Donanımı Modelleri. | | | 6 | İkinci Nesil Modeller: “Yeni” Ticaret Modelleri. | | | 7 | Üçüncü Nesil Modeller: “Yeni-Yeni” Ticaret Modelleri. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Modern Yaklaşım: Yeni İktisadi Coğrafya. | | | 10 | Küresel Entegrasyon Çağında Dış Ticaret Politikaları | | | 11 | KISIM ÜÇ: ULUSLARARASI SERMAYE AKIMLARI VE YATIRIMLAR
Doğrudan Yabancı Yatırımlar ve Çokuluslu Şirketler | | | 12 | Doğrudan Yabancı Yatırımların Nedenleri ve Etkileri | | | 13 | Finansal Krizler ve 2008 Büyük Resesyonu | | | 14 | Uluslararası Organizasyonlar: Uluslararası Para Fonu, Dünya Bankası, Dünya Ticaret Örgütü ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı | | | 15 | Konu Tekrarı | | | 16 | Yarıyılsonu sınavları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders Kitabı: Ayşegül KAPLAN, Küresel Çevre Sorunları ve Politikaları, Ankara: Mülkiyeliler Birliği Vakfı Yayınları, No.18, 1997. B-Referanslar: İbrahim KABOĞLU, Çevre Hakkı, 3. Baskı, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları, 1996. Ruşen KELEŞ; Birol ERTAN, Çevre Hukukuna Giriş, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları, 2002. Lester R. BROWN, Eko-Ekonomi, Dünya İçin Yeni Bir Ekonomi Kurmak, (Çev: A. Yeşim Erkan), İstanbul: TEMA Vakfı Yayınları, No:42, 2003. Ulrick BECK, Risk Toplumu - Başka Bir Modernliğe Doğru, (Çev: Kazım Özdoğan- Bülent Doğan), İstanbul: İthaki Yayınları, 2011. Neslihan SAM; Rıza SAM (Ed.), Küreselleşen Dünyada Değişimin Farklı Yüzleri - Disiplinler Arası Bir Yaklaşım, Bursa: Ezgi Kitabevi Yayınları, 2011. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Quiz | 3 | 5 | 15 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|