|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | UT208B | Karşılaştırmalı Ekonomik Coğrafya | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, özellikle temel noktalara değinerek, modern ekonomi coğrafyası ve karşılaştırmalı dünya ekonomisinin çeşitliliğini ve önemini öğrencilere vermektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Yılmaz Onur ARİ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Birçok ülke ve ülke bloklarını arasında karşılaştırma yapmak amacıyla niceliksel araçları anlamak | 2 | Mekansal dağılımları ve ekonomik aktivitelerin yapısını anlamak amacıyla ekonomi coğrafyasının temel yapısını keşfetmek | 3 | Dünya ekonomisinin temel özelliklerini ve sorunlarını ortaya koymak amacıyla dünya nüfusu, kaynakları, üretimi, tarımına ilişkin bilgi sahibi olmak | 4 | Günümüzde dünyadaki yoksulluğun nedenlerini cevaplamak amacıyla uluslararası kalkınmaya ilişkin temel teorileri ve bakış açılarını açıklamak |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | Dersin İçeriği | Küreselleşme göç dersi, dünya çapında hareketlilik ve yer değiştirme süreçlerini inceler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ekonomi coğrafyasına giriş | | | 2 | Ekonomilerin sınıflandırılması | | | 3 | Ekonomilerin sınıflandırılması | | | 4 | Ulusal ekonomilerin büyüklüğü | | | 5 | Dünya ekonomisinin doğuşu | | | 6 | Dünya ekonomisinin doğuşu | | | 7 | Dünya nüfusu ve göç | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Dünya kaynakları | | | 10 | Dünya tarımı, üretimi, hizmetler, ulaşım ve iletişim | | | 11 | Uluslararası ticaret ve yatırım, uluslararası ticaretin yapısı | | | 12 | Uluslararası ticaret ve yatırım, uluslararası ticaretin yapısı | | | 13 | Kalkınmanın (ve azgelişmişliğin) coğrafyası | | | 14 | Kalkınmanın (ve azgelişmişliğin) coğrafyası | | | 15 | Dünya kalkınma sorunları | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Stutz, F.P., Warf, B., The World Economy: Resources, Location, Trade and Development, 5th Edition, Prentice Hall Pearson Education, 2007
2. Mackinnon, D., Cumbers, A., An Introduction to Economic Geography: Globalization, Uneven Development and Place,
3. Rosser, J., and Rosser, M., Comparative Economics in a Transforming World Economy, the MIT Press, Massachusetts, | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|