Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | UT207B | Kültürlerarası Yönetim | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kültürlerarası Yönetim ve Farklılıkların Yönetimi alanlarında mevcut literatür ve teoriler incelenerek, öğrencilerin günümüz çok kültürlü işgücü pazarına uygun stratejik seçimleri anlamalarını ve analiz edebilmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Fetullah BATTAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kültürlerarası yönetime ilişkin örnek analiz yapabilir | 2 | Uluslararası yöneticilerin karşılaşabilecekleri kültürlerarası problemleri analiz edebilir | 3 | Kültür tarafından belirlenen yönetsel davranış, tutum ve değerleri anlayabilir ve yorumlayabilir. | 4 | Kültürün işletme uygulamaları üzerindeki etkisini tanımlayabilir ve analiz edebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Rekabet Üstünlüğünün Kazanılmasında Kültürel Farklılıkların Yönetiminin Rolü ve Önemi
Kültür ve Farklılık Kavramları, Kültürel Farklılaşma Boyutları
Kültür ve Farklılık Kavramları, Kültürel Farklılaşma Boyutları
Kültürlerarası Müzakere Yönetimi
Kültürlerarası Çatışma Yönetimi
Kültürlerarası İletişim Farklılıkları ve Engelleri
Kültürlerarası İletişim Farklılıkları ve Engelleri
Kültürlerarası Yönetimde Motivasyon ve Ödüllendirme
Farklı Kültürlerde Liderlik
Örgütsel Değişim ve Farklı Kültürlerde Değişim Algısı
Kültürlerarası Yönetimde Zaman Yönetimi: Monochronic ve Polychronic Yönelim
Kültürlerarası Yönetimde Etik Değerler ve İnançlar
Örnek Olay Çalışması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Rekabet Üstünlüğünün Kazanılmasında Kültürel Farklılıkların Yönetiminin Rolü ve Önemi | | | 2 | Kültür ve Farklılık Kavramları, Kültürel Farklılaşma Boyutları | | | 3 | Kültür ve Farklılık Kavramları, Kültürel Farklılaşma Boyutları | | | 4 | Kültürlerarası Müzakere Yönetimi | | | 5 | Kültürlerarası Çatışma Yönetimi | | | 6 | Kültürlerarası İletişim Farklılıkları ve Engelleri | | | 7 | Kültürlerarası İletişim Farklılıkları ve Engelleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kültürlerarası Yönetimde Motivasyon ve Ödüllendirme | | | 10 | Farklı Kültürlerde Liderlik | | | 11 | Örgütsel Değişim ve Farklı Kültürlerde Değişim Algısı | | | 12 | Kültürlerarası Yönetimde Zaman Yönetimi: Monochronic ve Polychronic Yönelim | | | 13 | Kültürlerarası Yönetimde Etik Değerler ve İnançlar | | | 14 | Örnek Olay Çalışması | | | 15 | Örnek Olay Çalışması | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Anne Marie FRANCESCO, Barry Allen GOLD, International Organizational Behavior
Carol HARVEY, M.June ALLARD, Understanding and Managing Diversity, |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 29 | 29 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|