BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UT203BPazarlama İlkeleriZorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Pazarlama kavramını anlamak ve pazarlama kavramı uygulamalarını tanımlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Adnan KARA
Öğrenme Çıktıları
1Bazı temel pazarlama prensipleri ve kavramlarını tanımlayabilirler.
2Pazarlama ile ilgili sözlü verileri matematiksel formüllere dönüştürme ve yorumlama yeteneğini kazanabilirler.
3Pazarlama ile ilgili basit matematiksel problemleri çözebilir ve verilerden şema ya da grafik oluşturma yeteneği kazanabilirler.
4İşletmelerin pazarlama çevresi ile ilgili saptamalar ve durum analizleri yapabilirler.
5Pazarlama açısından işletme ve çevresi ile ilişki kurmak amacıyla basit modeller kullanabilirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Pazarlamanın tanımı ve özellikleri, pazarlamanın gelişim evresi, pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması, tüketici pazarları, tüketicilerin davranış sal özellikleri ve örgütsel satın alma karar süreci, pazar bölümlendirme, hedef pazarlar ve talep tahmini kavramları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Pazarlamanın tanımı ve özellikleri
2 pazarlamanın tanımı ve özellikleri
3 pazarlamanın gelişim evresi
4 pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması
5 pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması
6 pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması
7 pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması
8 Arasınav
9 tüketici pazarları
10 tüketici pazarları
11 tüketicilerin davranışsal özellikleri ve örgütsel satınalma karar süreci
12 tüketicilerin davranışsal özellikleri ve örgütsel satınalma karar süreci
13 tüketicilerin davranışsal özellikleri ve örgütsel satınalma karar süreci
14 pazar bölümlendirme
15 hedef pazarlar ve talep tahmini kavramları
16 Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14242
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14343335344
ÖÇ24343333434
ÖÇ34343333434
ÖÇ42343324323
ÖÇ52343324323
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek