BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SYB306BSpor Yönetiminde LiderlikZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Literatürde yer alan genel yönetim, yöneticilik ve liderlik kavramlarının anlamlarından ve çeşitlerinden bahsedilerek, bu kavramların spor örgütleri içerisinde hangi şartlarda yer aldığının ya da alabileceğinin belirlenmesini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Liderlik Tanımlarını ve Çeşitlerini Öğrenme
2Yönetici ve Lider Arasındaki Farkları Öğrenme
3Liderlik ve Yönetim Becerilerini Kullanmayı Öğrenme
4Yönetim ve Liderlik Becerilerini Geliştirme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Liderlik tanımı, liderlik yaklaşımları, lider tipleri, spor alanında ve yönetiminde liderlik tiplerinin spor ortamında değerlendirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Ders tanıtımı
2 Liderlik ve Yöneticilik tanım ve kavramlarının incelenmesi
3 Liderlik ve yöneticilik süreçlerinin irdelenmesi ve karşılaştırılması
4 Liderlik yaklaşımları; Özellikler Yaklaşımı
5 Liderlik yaklaşımları; Davranışsal kuramlar
6 Liderlik yaklaşımları; durumsallık kuramları-1
7 Liderlik yaklaşımları; durumsallık kuramları-2
8Ara sınav
9 Dönüşümcü Liderlik yaklaşımının incelenmesi
10 Etkileşimsel liderlik yaklaşımının incelenmesi
11 Yönetsel liderlik beceri ve rolleri ve karizmatik liderlik
12 Sporda Liderlik sürecinde çalışanlar üzerinde motivasyon geliştirme
13 "Sporda Liderlik" konulu araştırma ve makalelerin incelenmesi
14Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Northouse, P. G. (2015). Leadership: Theory and practice. Sage publications. Fairhurst, G. T., & Connaughton, S. L. (2014). Leadership: A communicative perspective. Leadership, 10(1), 7-35. Antonakis, J., & Day, D. V. (Eds.). (2017). The nature of leadership. Sage publications. Komives, S. R., & Wagner, W. E. (2016). Leadership for a better world: Understanding the social change model of leadership development. John Wiley & Sons
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ15          
ÖÇ2 5         
ÖÇ3  5        
ÖÇ4   5       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek