BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SYB304BUyarlanmış Beden Eğitimi ve SporZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik beden eğitimi ve spor uygulamaları için temel kuramsal altyapı paylaşımı, özel eğitimin beden eğitimi ve spordaki uygulama prensipleri konusunda tecrübe edinilmesi ve bu bağlamda kaynaştırma/bütünleştirme ilkeleri, en az kısıtlayıcı ortam, sık/az rastlanan yetersizlikler, etkinlik ve ders planlaması, bireyselleştirilmiş eğitim programlaması, uyarlamalar, davranış yönetimi, akran ve aile desteği, yasal çerçevenin öğrenilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Beden eğitiminde özel gereksinimi olan bireylerle ile ilgili kavramları öğrenir. Özel bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlar. Özel gereksinimli bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirir.
2Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilir. Beden eğitimi ve sporda özel gereksinimli bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretir. Özel gereksinimli okulunu ziyaret eder, bu okullarda beden eğitimi derslerinde BEP'i yürütür.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Beden eğitiminde özel gereksinimle ile ilgili kavramlar Özel gereksinimle bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama Özel gereksinimli bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilme Beden eğitimi ve sporda özel gereksinimle bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme Özel gereksinimle okulunu ziyaret eder, bu okullarda beden eğitimi derslerinde BEP'i yürütme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Beden eğitiminde özel gereksinimle ile ilgili kavramlar
2Beden eğitiminde özel gereksinimle ile ilgili kavramlar
3Özel gereksinimli öğrencinin bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama
4Özel gereksinimli öğrencinin bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama
5Özel gereksinimle beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme
6Özel gereksinimle beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme
7Ara sınav
8Özel gereksinimle bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme
9Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilme
10Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilme
11Beden eğitimi ve sporda özel gereksinimle bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme
12Beden eğitimi ve sporda özel gereksinimle bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme
13Beden eğitimi ve sporda özel gereksinimle bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme
14Beden eğitimi ve sporda özel gereksinimle bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Ümit Ofset Matbaacılık, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. BM Engelli Hakları Sözleşmesi Türkçe Lütfiye KELLECİ BİRER tarafından çeviri Eletronik Erişim: http://www.ozida.gov.tr/ulasilabilirlik/Belgeler/2_MEVZUATSTANDART/ULUSLARARASI_SOZLESME/BM_ENGELLIHAKLARISOZLESMESI.pdf Housner, D. L. (2000). Integrated Physical Education: A Guide fort he Elementary Classroom Teacher
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ15 54       
ÖÇ2 5  5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek