Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SYB304B | Uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik beden eğitimi ve spor uygulamaları için temel kuramsal altyapı paylaşımı, özel eğitimin beden eğitimi ve spordaki uygulama prensipleri konusunda tecrübe edinilmesi ve bu bağlamda kaynaştırma/bütünleştirme ilkeleri, en az kısıtlayıcı ortam, sık/az rastlanan yetersizlikler, etkinlik ve ders planlaması, bireyselleştirilmiş eğitim programlaması, uyarlamalar, davranış yönetimi, akran ve aile desteği, yasal çerçevenin öğrenilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Beden eğitiminde özel gereksinimi olan bireylerle ile ilgili kavramları öğrenir. Özel bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlar. Özel gereksinimli bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirir. | 2 | Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilir. Beden eğitimi ve sporda özel gereksinimli bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretir. Özel gereksinimli okulunu ziyaret eder, bu okullarda beden eğitimi derslerinde BEP'i yürütür. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Beden eğitiminde özel gereksinimle ile ilgili kavramlar
Özel gereksinimle bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama
Özel gereksinimli bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme
Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilme
Beden eğitimi ve sporda özel gereksinimle bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme
Özel gereksinimle okulunu ziyaret eder, bu okullarda beden eğitimi derslerinde BEP'i yürütme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Beden eğitiminde özel gereksinimle ile ilgili kavramlar | | | 2 | Beden eğitiminde özel gereksinimle ile ilgili kavramlar | | | 3 | Özel gereksinimli öğrencinin bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama | | | 4 | Özel gereksinimli öğrencinin bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama | | | 5 | Özel gereksinimle beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme | | | 6 | Özel gereksinimle beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Özel gereksinimle bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme | | | 9 | Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilme | | | 10 | Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilme | | | 11 | Beden eğitimi ve sporda özel gereksinimle bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme | | | 12 | Beden eğitimi ve sporda özel gereksinimle bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme | | | 13 | Beden eğitimi ve sporda özel gereksinimle bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme | | | 14 | Beden eğitimi ve sporda özel gereksinimle bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Ümit Ofset Matbaacılık, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
BM Engelli Hakları Sözleşmesi Türkçe Lütfiye KELLECİ BİRER tarafından çeviri Eletronik Erişim: http://www.ozida.gov.tr/ulasilabilirlik/Belgeler/2_MEVZUATSTANDART/ULUSLARARASI_SOZLESME/BM_ENGELLIHAKLARISOZLESMESI.pdf
Housner, D. L. (2000). Integrated Physical Education: A Guide fort he Elementary Classroom Teacher
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|