Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SYB303B | Spor Psikolojisi | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitim psikolojisi dersinin amacı, öğrencilere insanın gelişimi ve nasıl öğrendiği konularındabilgi kazandırmaktır. Öğretmen adaylarının bu ders kapsamında edindikleri bilgilerin temel biralt yapı oluşturması beklenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Spor Ppikolojisi ve tarihçesi nedir? | 2 | Kişilik çalışmaları | 3 | Sporda iletişim teknikleri, takım ilişkisi | 4 | Sporda liderlik | 5 | Cinsiyet, spor ve motivasyon | 6 | Danışmanlık ve koçluk |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında gelişimle ilgili temel kavramlar,doğum öncesi gelişim, bilişsel gelişim gibi gelişim psikolojisine ait konuların yanı sıra, klasikkoşullanma, sosyal öğrenme kuramı gibi öğrenme psikolojiine ilişkin konular da ele alınacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dönemin ve işlenecek konuların açıklanması | | | 2 | Motivasyonel beceriler
| | | 3 | Dikkat, konsantrasyon ve düşünce yönetimi | | | 4 | Ahlaki gelişim | | | 5 | Stres | | | 6 | Elit sporcularda yarışma stresi | | | 7 | Yarışma ve antrenmanlara mental hazırlık
| | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İmgeleme çalışmaları | | | 10 | Sporda güven
| | | 11 | Sporda etkili takım oluşturma | | | 12 | Çocuk ve gençlerin spora katılımının psikolojik kazanımları | | | 13 | Antrenörlük psikolojisi | | | 14 | Antrenörlükte davranış modelleri | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Weinberg and Gould, Foundations of Sport and Exercise Psychology.1995.
Gill, Psychological Dianmics of Sport.2000. Robert n. Singer Coaching Atheles and Psychology. 1980 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | 5 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|