Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SYB211B | Spor Yönetimi | Zorunlu | 2 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Spor yönetimi kavramı, niteliği ve özelliği, spor yönetim modelleri, Türkiye'de spor yönetiminin tarihsel gelişimi, mevcut yapının incelenmesi, yönetimin evrensel teorileri ve fonksiyonlarının spor yönetimi açısından ele alınması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yönetim bilimi ile ilgili temel kavramları, teori ve yaklaşımları öğrenebilme | 2 | Spor yönetiminin, niteliği ve özelliği hakkında bilgi sahibi olma | 3 | Ulusal ve uluslararası spor örgütlerinin yönetim yapıları ve işleyişleri hakkında bilgi sahibi olabilme | 4 | Spor Yönetim modellerini öğrenme | 5 | Türkiye'de bulunan spor yönetimi sistemi hakkında bilgiye sahip olma | 6 | Spor yöneticiliği mesleğinin özellikleri ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Ders genel olarak teorik temelli işlenecektir. Bununla beraber sınıfta farklı konular üzerinde tartışma ortamı yaratılarak öğrencilerin anlatılan konular üzerinde örnekleme yapmaları ve derse aktif katılımları sağlanacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | "Ders öğretim Planı" ile ilgili detaylı bilgi verilmesi | | | 2 | Yönetim, yönetici ve lider kavramlarının açıklanması Yönetim unsurlarının ve özelliklerinin incelenmesi | | | 3 | Yönetim yapısı, işlevleri ve Görevlerinin açıklanması POSDCORB işlevlerinin değerlendirilmesi | | | 4 | Yönetim yaklaşımlarının genel bir değerlendirilmesinin yapılması Klasik ve Neoklasik Yönetim Yaklaşımlarının İncelenmesi | | | 5 | Yönetimde Çağdaş yaklaşımların değerlendirilmesinin yapılması Toplam Kalite Yönetimi (TKY) | | | 6 | Yönetimde vizyon, mesiyon ve değerlerin oluşturulmasının önemi ve açıklanması | | | 7 | Yönetim süreçlerinin anlatımı Amaç belirleme ve Planlamanın yönetimdeki amaç ve rolü | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yönetim süreçlerinin anlatımı Amaç belirleme ve Planlamanın yönetimdeki amaç ve rolü | | | 10 | Yönetimde Bağlantı süreçlerinin anlatımı. Karar verme ve İletişim süreçlerinin Yönetimdeki amaç ve rolü | | | 11 | Spor, Spor Yönetimi, Spor Yöneticisi, Sporda Liderlik ve Rekreasyon Liderliği kavramları | | | 12 | Türkiye'de Spor Yönetimin yeri ve önemi Tarihsel süreç içerisinde Spor yönetiminin yeri ve kurumsallaşması | | | 13 | Yerel, Ulusal ve Uluslararası Spor Örgütlerinin ilişkilerinin açıklanması | | | 14 | Spor programlarının Yönetimi.Örnek yönetim organizasyonlarının aktarımı | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Eren, E. (2003). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) Beta Yayıncılık,İstanbul
2. Bucher C.L-A. ve Krotee M.L. (2007). Management of Physical Education and Sport
3. Parks, J., Quarterman, J.,(2003); Contemporary Sport Management. Human Kinetics,USA
4. Sunay, H. (2009) Spor Yönetimi Gazi Kitabevi, Ankara
5. Basım, N. ve Argan, M. (2009) Spor Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | 5 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|