BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SYB112BSpor TarihiZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dünyada beden eğitimi ve sporun geçirdiği aşamaların tarihi ve kültürel yönleriyle incelenmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Mehmet YÖNAL
Öğrenme Çıktıları
1 İlk çağlarda sporu orta çağlarda halk tabakasının ve köylülerin vücut alıştırmalarını açıklayabilme ve analiz edebilme
2 Yeni ve yakın çağlarda sporu, dünya sporunun tarihsel gelişimini ifade edebilme
3 Olimpiyat felsefesini, geçmişten günümüze olimpiyatları analiz edebilme ve yorumlayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Beden eğitimi ve spor tarihinin anlam ve önemi, dünya’da değişik coğrafyalarda beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimi, spor tarihi araştırmaları. Spor tarihinin kaynakları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dünya sporunun tarihsel gelişimi: ilk çağlarda spor; sümerler, asur-babiller, etiler,
2Mısırlılar, yahudiler, iranlılar, çinliler ve hintlilerde spor
3Yunanlılar ve romalılarda spor
4Orta çağda spor; şövalyelik kurumu, orta çağlarda halk sınıfının vücut alıştırmaları
5orta çağlarda köylü sınıfının vücut alıştırmaları
6Yeni ve yakın çağlarda spor
7Hümanizim akımı ve yeni çağların doğuşu
8Ara Sınav
9Hümanizim akımı ve yeni çağların doğuşu,soylu kişi akademilerinde beden eğitimi ve spor
10Almanyada halk cimnastiğinin kuruluşu, isveç cimnastiği
11ingilterede sporun gelişmesi
12Eski Türklerde spor
13Cumhuriyet öncesi ve sonrası spor
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Afyon YA, Tunç A. (1997). Beden Eğitimi ve Spor Tarihi. Damla Ofset Matbaacılık, Konya. Koryürek C. (1996). Eski Olimpiyadlar, Modern Olimpiyad Oyunları, Olimpiyadlarda Türkler. Arçelik Yayınları, İstanbul. Olimpik Hareket. (1988). Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi Yayını. Hürriyet Gazetesi Matbaası, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ15  5       
ÖÇ2 55        
ÖÇ3    5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek