Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SYB112B | Spor Tarihi | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dünyada beden eğitimi ve sporun geçirdiği aşamaların tarihi ve kültürel yönleriyle incelenmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Mehmet YÖNAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İlk çağlarda sporu orta çağlarda halk tabakasının ve köylülerin vücut alıştırmalarını açıklayabilme ve analiz edebilme | 2 | Yeni ve yakın çağlarda sporu, dünya sporunun tarihsel gelişimini ifade edebilme | 3 | Olimpiyat felsefesini, geçmişten günümüze olimpiyatları analiz edebilme ve yorumlayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Beden eğitimi ve spor tarihinin anlam ve önemi, dünya’da değişik coğrafyalarda beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimi, spor tarihi araştırmaları. Spor tarihinin kaynakları.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dünya sporunun tarihsel gelişimi: ilk çağlarda spor; sümerler, asur-babiller, etiler, | | | 2 | Mısırlılar, yahudiler, iranlılar, çinliler ve hintlilerde spor | | | 3 | Yunanlılar ve romalılarda spor | | | 4 | Orta çağda spor; şövalyelik kurumu, orta çağlarda halk sınıfının vücut alıştırmaları | | | 5 | orta çağlarda köylü sınıfının vücut alıştırmaları | | | 6 | Yeni ve yakın çağlarda spor | | | 7 | Hümanizim akımı ve yeni çağların doğuşu | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Hümanizim akımı ve yeni çağların doğuşu,soylu kişi akademilerinde beden eğitimi ve spor | | | 10 | Almanyada halk cimnastiğinin kuruluşu, isveç cimnastiği | | | 11 | ingilterede sporun gelişmesi | | | 12 | Eski Türklerde spor | | | 13 | Cumhuriyet öncesi ve sonrası spor | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Afyon YA, Tunç A. (1997). Beden Eğitimi ve Spor Tarihi. Damla Ofset Matbaacılık, Konya.
Koryürek C. (1996). Eski Olimpiyadlar, Modern Olimpiyad Oyunları, Olimpiyadlarda Türkler. Arçelik Yayınları, İstanbul.
Olimpik Hareket. (1988). Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi Yayını. Hürriyet Gazetesi Matbaası, İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|