Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SYB107B | Spor Bilimlerine Giriş | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Beden eğitimi ve sporun gelişimi, kavramları, yayınları, meslek alanları, eğitim ve performans ile ilişkilerinin verilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Murat KUL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Spor bilimleri ilgili genel kavramları tanımlayabilir. | 2 | Spor biliminin alt bilim dallarını özetleyebilir. | 3 | Sporun felsefesini anlayabilir. | 4 | Türk spor tarihi ve yapısı hakkında bilgi sahibi olabilir. | 5 | Kış ve yaz olimpik oyunlardaki spor dallarını ayırt edebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Beden eğitimi ve sporun kavramlarını, yayınlarını ve meslek alanlarını tanıtmak, insan ve beden eğitimi-spor arasındaki ilişkileri, fiziksel, fizyolojik ve psiko-sosyal çalışma alanlarının beden eğitimi bilimi ile ilişkileri, beden eğitiminin Dünya'da ve Türkiye'deki gelişimi ve öncü kişileri, değişik ülkelerde beden eğitimi biliminin durumu, performans ile beden eğitimi bilimi arasındaki ilişkisi incelenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar | | | 2 | Eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri | | | 3 | Beden eğitimi ve sporun amaçları | | | 4 | Felsefesi ve diğer bilimlerle ilişkisi | | | 5 | Beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği | | | 6 | Farklı beden eğitimi ve spor yaklaşımlarının temel ilkeleri | | | 7 | Sporda gelişme ve başarının temelleri | | | 8 | Amatör sporlar | | | 9 | Arasınav | | | 10 | Olimpiyatlar ve olimpiyatlarda meydana gelen siyasi olaylar | | | 11 | Spor bilimleri ve performans | | | 12 | Rekreasyon | | | 13 | Sporda rekorları hazırlayan faktörler | | | 14 | Hareket eğitiminin amacı ve işlevleri | | | 15 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
McPherson, B, Taylor, A.W., Editors: Bouchard, C, 1991; Physical Activity Sciences,., Human Kinetics Books, Champaign.
Armağan,İ. 1981; Sporun Toplum Bilimsel Temelleri. Yayın no:4, İzmir.
İnal,N.A. 2000; Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş, Desen Ofset Matbaacılık, Konya.
Lumpkin, A. 1991; Physical Education and Sport A Contemporary Introduction, Second Edition, Times Mirror/Mosby College Publishing, St-Louis. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 2 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 2 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | 5 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|