Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SYB105B | Yabancı Dil I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders elementary (başlangıç) düzeyinde İngilizce dilbilgisine sahip öğrencileri pre-intermediate (alt-orta) düzeyine çıkarmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğretim Görevlisi Yıldıray KURNAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnkılâp ve benzeri kavramların temel özelliklerini, amaçlarını ve birbirleriyle ilişkilerini anlayabilirler
| 2 | Osmanlı İmparatorluğunun yıkılışına yol açan iç ve dış nedenler hakkında temel bilgileri öğrenebilirler. | 3 | Osmanlı İmparatorluğunu yıkılmaktan kurtarmak için yapılan yenilik hareketlerinin, başarısız olma nedenlerini anlayabilirler. | 4 | I.Dünya Savaşı sonunda Osmanlı İmparatorluğunun çöküşü ve ülkemizin işgali karşısında Türk Milletinin Atatürkün önderliğinde başlattığı uyanışın önemini anlayabilirler. | 5 | Türk İnkılabı ve Atatürk İlkelerini yürekten benimseme ve savunma düşüncesini anlarlar. | 6 | Bu konularla ilgili çeşitli yazılı ve görsel kaynak, materyal ve dokümanları tanıma, kullanma ve uygulama becerileri kazanabilirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Bu ders elementary (başlangıç) düzeyinde İngilizce dilbilgisine sahip öğrencileri pre-intermediate (alt-orta) düzeyine çıkarmaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | am, is, are, İsim Cümlesi, sıfatlar, iyelik | | | 2 | Sayılar, Zamirler, Geniş Zaman | | | 3 | Simple present (Olumlu, Olumsuz, Soru), possession, origin | | | 4 | Past Simple Tense/ Negatives and Questions | | | 5 | Count and uncount nouns (a/some/much/many) | | | 6 | Revision of Previsious units | | | 7 | Comparatives and superlatives | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | have' 'have got' revision of prepositions | | | 10 | Revision of previous units | | | 11 | Present Continuous Tense | | | 12 | Going to' | | | 13 | Revision of previous units | | | 14 | Question forms(why/which/have much/have many) | | | 15 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 2 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 2 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | 5 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|