BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-ZR1BEğitime GirişZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının eğitim kavramlarına ilişkin metaforlarını ortaya koymak, eğitim kavramlarını edinmelerini sağlamak ayrıca dört yıl boyunca kazanılacak öğretmenlik bilgi ve becerilerini özünü oluşturmaktır. Bununla birlikte eğitimin tarihsel, toplumsal, bilimsel, ekonomik ve hukuki boyutlarının ortaya konulması amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Sinan ARI
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim ve eğitimin kavramsal temellerini açıklama.
2Eğitimin amaçlarını, işlevlerini ve ilişkili olduğu alanları açıklayabilme.
3Eğitim Programı, Öğretim Programı, Ders Programı ve Örtük Programı tanımlayabilme
4Eğitimin psikolojik, sosyolojik hukuksal temellerini kavrama.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Eğitim nedir? Eğitimin yaşamdaki önemi, eğitimin toplumsal, siyasal, ekonomik işlevleri, örgün eğitim, yaygın eğitim, eğitim türleri, eğitim kültür ilişkisi, eğitim ögeleri, eğitim programı, öğretim programı, örtük program, eğitimde hedef yazma, öğrenme, öğretim, program, Türk milli eğitiminin temelleri ve amaçları, öğretmenlik mesleği, Türk eğitim sisteminin yapısı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2Eğitimin Kavramsal Temelleri
3Eğitim Türleri, Eğitimin Boyutları amaç ve işlevleri
4Eğitim ve Kültür İlişkisi
5Eğitimin Önemli Ögeleri
6Eğitim Programı Öğretim Programı, Ders Programı Örtük Programı
7 Eğitim Uygulamalarında İyi Örnekler
8Ara Sınavlar
9Eğitim Programında Hedef Davranışlar, Kazanımlar, Becerileri Değerleri
10Türk Milli Eğitiminin Temelleri ve İlkeleri
11Öğretmenlik Mesleği
12Eğitim ve Bilim Arasındaki İlişkisi/ Bir Bilim Olarak Eğitimim Bilimsel Temelleri
13 Eğitimin Toplumsal Temelleri
14Eğitimin Psikolojik Temelleri
15Eğitimin hukuki Temelleri Eğitimde Etkinlik Geliştirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tanrıöğen, A. ve Diğer.(2007).Eğitim Bilimine Giriş. (edit: Durmuş Ekiz ve Haydar DURUKAN) İstanbul: Lisans Yayıncılık Demirel, Ö.(2011) Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım10220
Tartışma5210
Soru-Yanıt10220
Örnek Vaka İncelemesi515
Bireysel Çalışma414
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ11111 11111
ÖÇ21111 11112
ÖÇ31111 11111
ÖÇ42211 11122
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek