BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖ402Erken Çocukluk Eğitimi PolitikalarıZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Türkiye?de ve dünyadaki erken çocukluk eğitimi politikalarını tanımak ve bu politikaların uygulamalarını incelemek için tasarlanmıştır. Dersin temel amacı erken çocukluk eğitimi politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki açıdan derin bir algı ve anlayış oluşturmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Erken çocukluk eğitimi politikaları kapsamındaki konulara ilişkin genel bir anlayış geliştirir
2erken çocukluk eğitimi hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklar
3farklı erken çocukluk eğitimi programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapar erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslar arası örnekleri inceler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme; erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma; erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme; erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklama; farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma; erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verilmesi ve beklentilerin paylaşılması.
2 Eğitim politikası nedir? Uluslar arası kuruluşların erken çocukluk eğitimi politikaları: Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü, Avrupa Birliği
3Türk eğitim politikalarına yön veren ulusal ve uluslar arası unsurlar. UNESCO Okul Öncesi Eğitim Ülke Raporu (Haktanır, Dağlıoğlu ve Güler, 2010)
4 Erken çocukluk eğitimi politikalarına yön veren Dünya kuruluşları ve araştırmalar: (BM, Dünya Bankası, OECD, AB). Theirworld (A brighter future for every child), www.heckmanequation.org (Prof. James Heckman, lifecycle benefits), Erikson Institute, Ea
5Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir gelişme/kalkınma için eğitim kavramı ve tarihçesi. Ülkemizde ve diğer ülkelerde erken çocukluk eğitiminde sürdürülebilir gelişme için eğitim uygulamaları nelerdir? OMEP ve SDGacademy.org
6Türkiye?de Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları: Hükümet programları, Kalkınma Planları, MEB 2015-2019 Strateji Planı, 2017-2023 Öğretmen Strateji Belgesi.
7Türkiye?de Erken Çocukluk Eğitimi Açısından Kaydedilen Gelişmeler
8 Ara sınav
9Erken çocukluk dönemindeki çocuklara yönelik sağlık, gelişim ve eğitim politikaları.
10?Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Bildirgesi?nin incelenmesi ve bu konuda ülkemizde yapılan araştırmaların değerlendirilmesi.
11Erken çocukluk eğitiminde öğretmen yetiştirme politikaları ve uygulama
12 Erken çocukluk eğitiminde ailelere yönelik politikalar ve uygulama.
13Toplum Temelli Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları,Sivil Toplum Kuruluşları ve EÇE Politikaları
14Erken çocukluk hizmetlerinde kalite standartları
15Genel sınava hazırlık
16Genel hazırlık
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
AÇEV, (2012a). Altı Yaşındaki Çocuklara Yönelik Bir Müdahale Programının Etkisi: Bir Yaz Okulu Modeli. http://www.acev.org/kaynaklarimiz/ arastirmalarimiz-ve-yayinlarimiz Erişim Tarihi: 8 Ağustos 2017. AÇEV, (2012b). Geleceğe İlkadım Projesi ve Etki Araştırması. http://www.acev.org/kaynaklarimiz/arastirmalarimiz-ve-yayinlarimiz Erişim Tarihi: 8 Ağustos 2017. AÇEV, (2016). Her Çocuğa Eşit Fırsat: Türkiye?de Erken Çocukluk Eğitiminin Durumu ve Öneriler. İstanbul: Myra Yapım. AÇEV, (2017). Türkiye?de İlgili Babalık ve Belirleyicileri Ana Rapor. İstanbul: Taymaz Matbaacılık. Arslan Cansever, B. (2009). Avrupa Birliği Eğitim Politikaları ve Türkiye?nin Bu Politikalara Uyum Sürecinin Değerlendirilmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 1(1), 222-232.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav21530
Final Sınavı12424
Derse Katılım14228
Performans14228
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12333 23322
ÖÇ22342 33223
ÖÇ32223 32332
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek