BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖ401Karakter ve Değerler EğitimiZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, sınıflandırmaları, yaklaşım ve modelleri bilerek değer öğretim etkinlikleri planlamalarını, uygulamalarını ve değerlendirmelerini sağlamaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramları, değer kavramını bilir.
2Değerleri sınıflandırır.
3Karakter ve değer eğitim yaklaşımlarını ve modellerini ve Ahlâk gelişimi kuramlarını tanır.
4Değer öğretiminde örtük programın etkisini açıklar.
5Farklı değer öğretim programlarını inceler ve değer öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntem ve teknikleri ve değerlendirme yaklaşımlarına örnekler verir.
6Farklı değer öğretim yaklaşımlarını temele alarak değer öğretim etkinlikleri hazırlar, uygular ve değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/ değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiyede değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramlar
2Değer kavramı, Değerlerin sınıflandırılması
3Ahlâk gelişimi kuramları
4Değerlerin öğretimi, değerler krizi, değer öğretiminde yaşanan problemler
5Karakter ve değer eğitiminde yaklaşımlar
6Karakter ve değer öğretiminde modeller
7Değer öğretiminde örtük programın etkisi
8Ara sınav
9Değer ve karakter eğitimi ile ilgili araştırmaların incelenmesi.
10Farklı değer öğretim programlarının incelenmesi
11Değer öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntem ve teknikleri ve değerlendirme yaklaşımları
12Hazırlanan değer öğretim etkinliklerinin sunulması ve değerlendirilmesi
13Hazırlanan değer öğretim etkinliklerinin sunulması ve değerlendirilmesi
14Hazırlanan değer öğretim etkinliklerinin sunulması ve değerlendirilmesi
15Genel sınava hazırlık
16Genel sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kohlberg, L. (1972). Moral Stages and Moralization: The Cognitive Developmental Approach. Ed. T. Lickona, Moral Development and Behavior Theory, Research and Social Issues. New York: Holt, Rinehart and Winston Yayıncılık. Özensel, E. (2003). Sosyolojik Bir Olgu Olarak Değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 3. http://www.degerleregitimi.org/ded/1/DED1mak3.pdf (Erişim Tarihi 17.06.2007) Ryan, K., Lickona, T. (1992). Character Development: The Challenge and the Model. Ed. K. Ryan&T. Lickona, Character Development in Schools and Beyond. Cultural Heritage and Contemporary Change Series VI. Foundations Of Moral Education, Vol. 3, http://www.crvp.org/book/Series06/VI-3/contents.htm (Erişim Tarihi 13.04.2008) Senemoğlu, N. (2007). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gönül Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım21428
Bireysel Çalışma199
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21530
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ11111 12113
ÖÇ21221 21322
ÖÇ32222 12112
ÖÇ41112 23222
ÖÇ52232 22222
ÖÇ64412 12122
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek