BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖ306Erken Çocukluk Dönemi EdebiyatıZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çocuk edebiyat ürünlerini bilme, nitelikli çocuk kitaplarının özelliklerini anlayabilme, çocuk edebiyatının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Hilal KAROĞLU
Öğrenme Çıktıları
10-8 yaş çocuklarına yönelik resimli çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikleri (içerik, resimleme ve fiziksel açıdan) açıklar ve yorumlar.
2Okuduğu-incelediği kitapların 0-8 yaş grubu çocuklarına uygun olup olmadığını ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağını açıklar.
3Çocuk edebiyatına yönelik hikâye, masal, şiir, tekerleme, bilmece, çizgi roman gibi türleri yorumlar ve eleştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Dersin temel amacı; dünya?da ve Türkiye?de çocuk edebiyatının gelişimi, çocukluk evresinde nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi konusunda öğrencileri bilgilendirmektir. Bu derste özellikle 0-8 yaş çocukları için uygun çocuk edebiyatı ürünlerinin tanıtılması amaçlanmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocuk edebiyatının hedefleri
20-8 yaş grubu çocuklarının gelişimi ve çocuk edebiyatı dersinin hedefleri, ve çocuğun gelişimine etkileri (dil, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim)
30-8 yaş çocuklarına uygun çocuk edebiyatı ürünlerinin resimli çocuk kitaplarının tanıtılması
4 0-8 yaş çocuklarına uygun resimli kitapların içerik açısından değerlendirilmesi
50-8 yaş çocuklarına uygun resimli kitapların resimleme açısıdan değerlendirilmesi
60-8 yaş çocuklarına uygun resimli kitapların fiziksel açıdan değerlendirilmesi
7Resimli çocuk kitaplarının uygun örneklerinin tanıtılması ve çocuklar üzerindeki etkilerinin tartışılması
80-3 yaş grubuna uygun çocuk edebiyatı ürünlerinin tanıtılması
9Hikayelerin ve biyografilerin özellikleri ve örneklerinin incelenmesi
10 Şiirlerin özellikleri ve şiir örneklerinin incelenmesi
11Tekerleme, bilmecelerin özellikleri ve örneklerinin incelenmesi
12 Sınıf içi etkinlik uygulama örnekleri
13Hazırlanan ödevlerin sunumu
14Hazırlanan ödevlerin sunumu
15Genel Sınava Hazırlık
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gönen, M. (Ed.) (2018). Çocuk Edebiyatı. 4. Baskı, Ankara: Eğiten Kitap. Güleç Çakmak, H. (Ed). Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21530
Ev Ödevi21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)81
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ11322 24323
ÖÇ22232 23323
ÖÇ33332 21321
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek