Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖ306 | Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çocuk edebiyat ürünlerini bilme, nitelikli çocuk kitaplarının özelliklerini anlayabilme, çocuk edebiyatının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olma. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Hilal KAROĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 0-8 yaş çocuklarına yönelik resimli çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikleri (içerik, resimleme ve fiziksel açıdan) açıklar ve yorumlar. | 2 | Okuduğu-incelediği kitapların 0-8 yaş grubu çocuklarına uygun olup olmadığını ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağını açıklar. | 3 | Çocuk edebiyatına yönelik hikâye, masal, şiir, tekerleme, bilmece, çizgi roman gibi türleri yorumlar ve eleştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Dersin temel amacı; dünya?da ve Türkiye?de çocuk edebiyatının gelişimi, çocukluk evresinde nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi konusunda öğrencileri bilgilendirmektir. Bu derste özellikle 0-8 yaş çocukları için uygun çocuk edebiyatı ürünlerinin tanıtılması amaçlanmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocuk edebiyatının hedefleri | | | 2 | 0-8 yaş grubu çocuklarının gelişimi ve çocuk edebiyatı dersinin hedefleri, ve çocuğun gelişimine etkileri (dil, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim) | | | 3 | 0-8 yaş çocuklarına uygun çocuk edebiyatı ürünlerinin resimli çocuk kitaplarının tanıtılması | | | 4 | 0-8 yaş çocuklarına uygun resimli kitapların içerik açısından değerlendirilmesi | | | 5 | 0-8 yaş çocuklarına uygun resimli kitapların resimleme açısıdan değerlendirilmesi | | | 6 | 0-8 yaş çocuklarına uygun resimli kitapların fiziksel açıdan değerlendirilmesi | | | 7 | Resimli çocuk kitaplarının uygun örneklerinin tanıtılması ve çocuklar üzerindeki etkilerinin tartışılması | | | 8 | 0-3 yaş grubuna uygun çocuk edebiyatı ürünlerinin tanıtılması | | | 9 | Hikayelerin ve biyografilerin özellikleri ve örneklerinin incelenmesi | | | 10 | Şiirlerin özellikleri ve şiir örneklerinin incelenmesi | | | 11 | Tekerleme, bilmecelerin özellikleri ve örneklerinin incelenmesi | | | 12 | Sınıf içi etkinlik uygulama örnekleri | | | 13 | Hazırlanan ödevlerin sunumu | | | 14 | Hazırlanan ödevlerin sunumu | | | 15 | Genel Sınava Hazırlık | | | 16 | Genel Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Gönen, M. (Ed.) (2018). Çocuk Edebiyatı. 4. Baskı, Ankara: Eğiten Kitap.
Güleç Çakmak, H. (Ed). Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 3 | 2 | 2 | | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 3 | 2 | | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 2 | | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|