|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖ304 | Çocuk Ruh Sağlığı | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğretmen adaylarının çocuk ruh sağlığının temelinde yatan teoriler ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmaları ve kazanmış oldukları bilgileri eğitim ortamında bulunan çocuk ve ailelerine aktarabilmeleridir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | çocukluk döneminde ruhsal gelişim özelliklerini bilir, | 2 | çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukları tanıyabilir, | 3 | çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukların nedenlerini bilir, çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukları karşısında doğru yaklaşımları bilir, | 4 | çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukları karşısında ailelerin uzmanlara ulaşmasına rehberlik eder. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen duygu, davranış ve uyum problemleri, bunların tanı ve tedavileri; aile içindeki özel durumların çocuk ruh sağlığına etkileri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ruh sağlığının tanımı, önemi | | | 2 | Ruh sağlığında koruyucu etkenler ve risk faktörleri | | | 3 | Ruh sağlığına kuramsal bakış | | | 4 | Bağlanma kuramı ve ruh sağlığı açısından önemi | | | 5 | Çocukları tanıma ve değerlendirme | | | 6 | Ruh sağlığı ve anne baba tutumları | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Erken çocukluk döneminde görülen duygusal davranışsal sorunlar (parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, yalan söyleme) | | | 9 | Erken çocukluk döneminde görülen duygusal davranışsal sorunlar (alt ıslatma, dışkı kaçırma, uyku bozuklukları, beslenme bozuklukları, kaygı) | | | 10 | Erken çocukluk döneminde görülen uyum problemleri (kardeş kıskançlığı, tikler) | | | 11 | Erken çocukluk döneminde görülen uyum problemleri (okul fobisi, seçici konuşmazlık, kekemelik) | | | 12 | Erken çocukluk döneminde görülen ruh sağlığı bozukluklarının örnek olaylarla incelenmesi | | | 13 | Çocuklarda görülen ruh sağlığı bozukluklarının tanılanması ve doğru yaklaşım biçimleri | | | 14 | Aile içi dinamikler (boşanma, evlat edinme, ebeveyn kaybı, ölüm, yas) | | | 15 | Genel Sınava Hazırlık | | | 16 | Genel Sınav | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aydoğan, Y., Gültekin-Akduman, G. (2015). Çocuk Ruh Sağlığı (Ed.). Eğiten Kitap:Ankara.
Özekes, M. (2012). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar. Nobel Yayıncılık:Ankara.
Kuzucu, Y. (2016). Küçükler için Büyüklere Çocuk Ergen Ruh Sağlığı. Pegem Akademi:Ankara.
Greenspan, S.(2006). Infant and Early Childhood Mental Health Washington, American Psychiatric Publishing
Şenol, S. (2006). Çocuk ve gençlik ruh sağlığı. Ankara: HBY Yayıncılık.
Cüceloğlu,D. (1996). İnsan ve Davranışı, Psikolojinin Temel Kavramları . 6. Baskı İstanbul: Remzi Kitapevi.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı | 1 | 32 | 32 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Performans | 14 | 4 | 56 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 3 | | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 3 | | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 2 | 3 | | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 2 | 2 | | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|