BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖ304Çocuk Ruh SağlığıZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğretmen adaylarının çocuk ruh sağlığının temelinde yatan teoriler ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmaları ve kazanmış oldukları bilgileri eğitim ortamında bulunan çocuk ve ailelerine aktarabilmeleridir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1çocukluk döneminde ruhsal gelişim özelliklerini bilir,
2çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukları tanıyabilir,
3çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukların nedenlerini bilir, çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukları karşısında doğru yaklaşımları bilir,
4çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukları karşısında ailelerin uzmanlara ulaşmasına rehberlik eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen duygu, davranış ve uyum problemleri, bunların tanı ve tedavileri; aile içindeki özel durumların çocuk ruh sağlığına etkileri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ruh sağlığının tanımı, önemi
2Ruh sağlığında koruyucu etkenler ve risk faktörleri
3Ruh sağlığına kuramsal bakış
4Bağlanma kuramı ve ruh sağlığı açısından önemi
5 Çocukları tanıma ve değerlendirme
6Ruh sağlığı ve anne baba tutumları
7Ara sınav
8 Erken çocukluk döneminde görülen duygusal davranışsal sorunlar (parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, yalan söyleme)
9Erken çocukluk döneminde görülen duygusal davranışsal sorunlar (alt ıslatma, dışkı kaçırma, uyku bozuklukları, beslenme bozuklukları, kaygı)
10Erken çocukluk döneminde görülen uyum problemleri (kardeş kıskançlığı, tikler)
11Erken çocukluk döneminde görülen uyum problemleri (okul fobisi, seçici konuşmazlık, kekemelik)
12Erken çocukluk döneminde görülen ruh sağlığı bozukluklarının örnek olaylarla incelenmesi
13Çocuklarda görülen ruh sağlığı bozukluklarının tanılanması ve doğru yaklaşım biçimleri
14Aile içi dinamikler (boşanma, evlat edinme, ebeveyn kaybı, ölüm, yas)
15 Genel Sınava Hazırlık
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aydoğan, Y., Gültekin-Akduman, G. (2015). Çocuk Ruh Sağlığı (Ed.). Eğiten Kitap:Ankara. Özekes, M. (2012). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar. Nobel Yayıncılık:Ankara. Kuzucu, Y. (2016). Küçükler için Büyüklere Çocuk Ergen Ruh Sağlığı. Pegem Akademi:Ankara. Greenspan, S.(2006). Infant and Early Childhood Mental Health Washington, American Psychiatric Publishing Şenol, S. (2006). Çocuk ve gençlik ruh sağlığı. Ankara: HBY Yayıncılık. Cüceloğlu,D. (1996). İnsan ve Davranışı, Psikolojinin Temel Kavramları . 6. Baskı İstanbul: Remzi Kitapevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı13232
Derse Katılım14342
Performans14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13233 32333
ÖÇ23233 22233
ÖÇ33223 23222
ÖÇ43222 23243
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek