BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖ305Erken Çocuklukta Öğrenme YaklaşımlarıZorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeler, öğrenmeyi etkileyen faktörler ve öğrenme kuramları hakkında bilgi edinmek; edindiği bilgileri etkili öğrenme ortamı ve eğitim içeriği hazırlamak amacı ile kullanmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1öğrenme ile ilgili temel kavramları bilir ve söyler
2öğrenmeyle ilgili kuram ve yaklaşımları bilir ve söyler
3eğitim etkinliklerini düzenlemede öğrenme kuram ve yaklaşımlarından yararlanır
4mesleki yaşantısında öğrenme kuram ve ilkelerinin kullanılmasının önemini kavrar ve uygular.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar, erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuram ve yaklaşımları. Öğrenme kuram ve yaklaşımlarının ruh sağlığı açısından değerlendirilmesi ve vak?a incelemesi. Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, öğrenilmiş davranışın özellikleri
2Öğrenmenin ilkeleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler
3Davranışçı kuram
4Sosyal öğrenme kuramı
5Sosyo-kültürel kuram
6Deneyimsel öğrenme kuramı
7Yarıyıl sınav
8Ekolojik kuram
9Bilişsel kuram
10Bilişsel kuram
11Hümanistik kuram, Çoklu Zekâ Kuramı
12Beyin temelli öğrenme kuramı
13Kuramların erken çocuklukta uygulama alanları
14Kuramların erken çocuklukta uygulama alanları
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Senemoğlu, N. (2018). Gelişim Öğrenme ve Öğretme Kuramdan Uygulamaya. 25. Baskı. Ankara: Anı yayıncılık: Yıldırım, G.,& Özyılmaz, G. ( 2020). (Eds.) Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımları. Pegem Akademi. Arslan, E. (2020). (Eds.) Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımları. Hedef Cs.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12626
Final Sınavı14040
Derse Katılım14342
Performans14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12333 33333
ÖÇ23321 22221
ÖÇ35335 53232
ÖÇ43323 42443
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek