Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖ305 | Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı; öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeler, öğrenmeyi etkileyen faktörler ve öğrenme kuramları hakkında bilgi edinmek; edindiği bilgileri etkili öğrenme ortamı ve eğitim içeriği hazırlamak amacı ile kullanmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | öğrenme ile ilgili temel kavramları bilir ve söyler | 2 | öğrenmeyle ilgili kuram ve yaklaşımları bilir ve söyler | 3 | eğitim etkinliklerini düzenlemede öğrenme kuram ve yaklaşımlarından yararlanır | 4 | mesleki yaşantısında öğrenme kuram ve ilkelerinin kullanılmasının önemini kavrar ve uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar, erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuram ve yaklaşımları. Öğrenme kuram ve yaklaşımlarının ruh sağlığı açısından değerlendirilmesi ve vak?a incelemesi.
Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, öğrenilmiş davranışın özellikleri | | | 2 | Öğrenmenin ilkeleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler | | | 3 | Davranışçı kuram | | | 4 | Sosyal öğrenme kuramı | | | 5 | Sosyo-kültürel kuram | | | 6 | Deneyimsel öğrenme kuramı | | | 7 | Yarıyıl sınav | | | 8 | Ekolojik kuram | | | 9 | Bilişsel kuram | | | 10 | Bilişsel kuram | | | 11 | Hümanistik kuram, Çoklu Zekâ Kuramı | | | 12 | Beyin temelli öğrenme kuramı | | | 13 | Kuramların erken çocuklukta uygulama alanları | | | 14 | Kuramların erken çocuklukta uygulama alanları | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Senemoğlu, N. (2018). Gelişim Öğrenme ve Öğretme Kuramdan Uygulamaya. 25. Baskı. Ankara: Anı yayıncılık:
Yıldırım, G.,& Özyılmaz, G. ( 2020). (Eds.) Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımları. Pegem Akademi.
Arslan, E. (2020). (Eds.) Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımları. Hedef Cs. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 26 | 26 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Performans | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 3 | | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 2 | 1 | | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 3 | 5 | | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 2 | 3 | | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|