BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖ303Çocuğu Tanıma ve DeğerlendirmeZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, okul öncesi dönem çocuğunu her yönüyle tanımaya çalışarak eğitimi için gereken etkinliklerin aksamaması için gerekli değerlendirme yöntemleri ve kullanımları hakkında bilgilenmelerini sağlamaktır. Ayrıca okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ve değerlendirme araçlarının analizi ve yorumlanması hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini (bilişsel, motor, dil, sosyal-duygusal) açıklar;
2Okul öncesi dönem çocuklarının değerlendirilmesinin önemini ve gerekliliğini fark eder;
3Okul öncesi dönem çocuklarını değerlendirme araçlarının işlevlerini bilir;
4Farklı okul öncesi eğitim programları ile değerlendirmeyi ilişkilendirir
5Gerekli durumlarda okul öncesi dönem çocuklarını değerlendirme araçlarını kullanarak değerlendirir
6Değerlendirme sonuçlarını raporlaştırır;
7Hazırlanan değerlendirme raporuna göre okul öncesi dönem çocuklarına uygun bir plan hazırlar;
8Hazırlanan değerlendirme raporu ışığında fiziksel ve eğitsel ortamlarda düzenlemelerde bulunur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyon.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı
2Neden, Niçin değerlendirme yaparız?
3 Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği.
4Farklı okul öncesi eğitim program ve yaklaşımlarında değerlendirme
5Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği Gözlem yapılırken dikkat edilecek noktalar
6Gözlemsel teknikler: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Kontrol Listeleri, Oran Skalaları
7Ara sınav
8Görüşme, Vaka analizi, ev ziyaretleri
9 Standart testler
10Projektif testler
112. Ara sınav
12Oyun temelli değerlendirme
13 Program temelli değerlendirme
14 Portfolyo
15Dökümantasyon
16Çocuğu tanıma ve değerlendirmede ailenin yeri ve rolü
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
McAfee, O. & Leong, D. (2009). Assessing and guiding young children?s development and learning (5th ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon ? Allen, K.E., Cowdery, G.E. (2009). The Exceptional Child: Inclusion in Early Childhood Education (6th Edition). Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning. ? Mcmillan, H., J. (2007). Classroom assessment: Principles And Practice For Effective Standards-Based Instruction. Boston, MA: Pearson/ Allyn & Bacon. ? Snow, E., C and Van Hemel, B., S., (Eds.), (2008). Early Childhood Assessment: Why?, What? And How?, Washington, DC: National Academies Press. ? Wright, R.J. (2010). Multifaceted Assessment for Early Childhood Education. Los Angeles: SAGE Publication. ? Boz, M. (ed) (2018) Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Anı Yayıncılık. ? Önder, A. (ed) (2016) Okul Öncesi Dönemde Çocukları Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri. Pegem A Yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım14342
Seminer11010
Performans8324
Ev Ödevi5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)121
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ11322 32232
ÖÇ23233 22322
ÖÇ31212 22222
ÖÇ42323 43433
ÖÇ53322 33212
ÖÇ62222 13122
ÖÇ72223 32223
ÖÇ82332 32333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek