BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖ301Erken Çocuklukta Sanat EğitimiZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin sanat ve sanatçı kavramlarını ve sanat eğitiminin gerekliliğini anlamasını sağlamak. Bunlarla beraber öğrenciler erken çocukluk sanatı eğitiminde kullanılan iki ve üç boyutlu sanat malzemeleriyle ve tekniklerle ilgili temel bilgi ve beceri edinecekler; çocuğun çizgisel gelişim basamaklarını öğrenip gelecekteki öğrencilerinin çok yönlü gelişimini değerlendirmede bu resimleri bir araç olarak kullanabileceklerdir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Sanat eğitimin dört disiplininde: sanat felsefesi ve estetik, sanat tarihi, sanat eleştirisi ve sanat uygulaması ile ilgili gerekli bilgi ve beceriye sahip olacak;
2Sanat akımları, sanatçılar ve eserlerini tanıyabilecek ve farklı sanat akımlarını karşılaştırabilecek;
3Sanat eserlerini eleştirebilecek; sanat ve sanayi objelerini ayırt edebilecek;
4Müze ve galeri eğitimi hakkında bilgi sahibi olacak ve bu yerleri ziyaret etme ihtiyacı duyabilecek;
5Çocuğun çizgisel gelişim basamaklarını tanımlayabilecek ve çocuk resimlerini irdeleyebilecek;
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Sanat alanında bilgi ve deneyimlerin kuramsal ve uygulamalı yönü, Sanat tarihi ve sanat felsefesinde eleştirel düşünme ve değerlendirme, Sanatın eğitsel işlevleri ve sanat eğitiminin gerekliliği, Sanat eserlerinin sergilendiği ortamlar hakkında bilgi ve yaşantılar edinme (müze ve galeri eğitimi), Görsel sanatların tarihsel gelişimi ve sanatçılar, Erken çocukluk eğitiminde yapılan iki ve üç boyutlu görsel sanatlar uygulamaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Güzellik nedir? Sanatta güzellik kavramı.
2Sanatın anlamı ve işlevi, sanatçı kimliği. Sanatın sınıflandırılması, Sanat ve sanayi objesi arasındaki farklar.
3Sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği.
4Sanatın doğuşu ve gelişimi. Sanatta yaratıcılık.
5Sanat eleştirisi, ?Bir sanat eseri nasıl okunur. Müze ve galeri eğitimi
6Çocuğun çizgisel gelişimi ve çocuk resimleri
7Ara sınav
8 İki boyutlu sanat uygulamaları: Çizim ve eskiz defteri
9İki boyutlu sanat uygulamaları: Boya yapımı ve boyama teknikleri, kâğıt dekorlama yöntemleri
10İki boyutlu sanat uygulamaları: Baskı teknikleri
11İki boyutlu sanat uygulamaları: Kolaj, origami ve dokuma
12İki boyutlu sanat uygulamaları: Maske ve kukla yapımı
13Üç boyutlu sanat uygulamaları: Yoğurma maddelerinin yapımı ve şekillendirmesi
14Üç boyutlu sanat uygulamaları: Atık materyallerle inşa çalışmaları
15Genel Sınava Hazırlık
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akbayrak B. (2003). ?Ünite 9: Temel Sanat Etkinliği Malzemeleri?, Namlu Gürcan A. (ed.), Okul Öncesi Eğitimde Araç Geliştirme, Eskişehir: Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi. Alakuş, A.O. ve Mercin, L. ed. (2009) Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi, Ankara:PegemA. Artut, K. (2007) Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, 5.bs, Ankara: Anı Yayıncılık. Boydaş, N. (2004). Sanat Eleştirisine Giriş, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Buzan, Tony, (2003) Yaratıcı Zekânın Gücü, İstanbul: Epsilon. Erinç, S. M. (2004). Resmin Eleştirisi Üzerine, Ankara: ÜTOPYA Yayınları. Erinç, S. M. (2004). Sanatın Boyutları, Ankara: ÜTOPYA Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav21020
Final Sınavı13030
Derse Katılım14228
Seminer11212
Performans5210
Ev Ödevi21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12222 22122
ÖÇ22132 12121
ÖÇ32123 21211
ÖÇ41221 21212
ÖÇ51222 11112
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek