BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖ206Erken Çocuklukta Eğitimde DramaZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; öğrencilerin dramanın tarihçesi hakkında bilgi sahibi olmaları, erken çocukluk eğitiminde dramanın hedefleri ve kullanımını içselleştirmeleri, eğitimde drama programları hazırlama ve uygulama becerisini kazanmalarıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dramanın tanımını yapabilir
2Dramanın tarihçesi hakkında bilgi verebilir
3Dramanın çocuğun gelişimi alanları ile ilişkisini açıklar
4Dramanın kapsadığı etkinlikleri bilir
5Eğitimde kullanılan drama programlarını açıklar
6Drama ve çocuk oyunları arasında ilişki kurabilir
7Uygun drama tekniklerini erken çocukluk dönem çocuklarına uygulayabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Drama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kav- ramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Erken çocukluk eğitiminde dramanın tanımı, tarihçesi ile çocuğun gelişim alanları ile ilişkisi, drama ve çocuk oyunları.
2Erken çocukluk eğitiminde dramanın kapsadığı etkinlikler, drama ile eğitim yönteminin özel eğitim gerektiren çocuklarda kullanımı, eğitimde kullanılan drama programları.
3Eğitimde Drama planı uygulaması
4Eğitimde Drama planı uygulaması
5Eğitimde Drama planı uygulaması
6Eğitimde Drama planı uygulaması
7Eğitimde Drama planı uygulaması
8Yarıyıl sınavı
9Eğitimde Drama planı uygulaması
10Eğitimde Drama planı uygulaması
11Eğitimde Drama planı uygulaması
12Eğitimde Drama planı uygulaması
13Eğitimde Drama planı uygulaması
14Eğitimde Drama planı uygulaması
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ömeroğlu, Esra (2007). Erken Çocukluk Eğitiminde Drama. Ankara: Kök Yayıncılık Gönen, Mübeccel; Uyar Dalkılıç, Nursel (2017). Çocuk Eğitiminde Yaratıcı Drama. Ankara: Eğiten Kitap Gönen, M., Şahin, S., Yükselen, A., Tanju, E. (2006). Çocuklar için Yaratıcı Drama. İstanbul: Epsilon Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı144
Derse Katılım12224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12224
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Okuma326
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1 211 12111
ÖÇ22112 21313
ÖÇ32232 21211
ÖÇ42112 12111
ÖÇ52122 22222
ÖÇ62222 22222
ÖÇ71111 2 221
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek