Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖ206 | Erken Çocuklukta Eğitimde Drama | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı; öğrencilerin dramanın tarihçesi hakkında bilgi sahibi olmaları, erken çocukluk eğitiminde dramanın hedefleri ve kullanımını içselleştirmeleri, eğitimde drama programları hazırlama ve uygulama becerisini kazanmalarıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dramanın tanımını yapabilir | 2 | Dramanın tarihçesi hakkında bilgi verebilir | 3 | Dramanın çocuğun gelişimi alanları ile ilişkisini açıklar | 4 | Dramanın kapsadığı etkinlikleri bilir | 5 | Eğitimde kullanılan drama programlarını açıklar | 6 | Drama ve çocuk oyunları arasında ilişki kurabilir | 7 | Uygun drama tekniklerini erken çocukluk dönem çocuklarına uygulayabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Drama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kav- ramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Erken çocukluk eğitiminde dramanın tanımı, tarihçesi ile çocuğun gelişim alanları ile ilişkisi, drama ve çocuk oyunları. | | | 2 | Erken çocukluk eğitiminde dramanın kapsadığı etkinlikler, drama ile eğitim yönteminin özel eğitim gerektiren çocuklarda kullanımı, eğitimde kullanılan drama programları. | | | 3 | Eğitimde Drama planı uygulaması | | | 4 | Eğitimde Drama planı uygulaması | | | 5 | Eğitimde Drama planı uygulaması | | | 6 | Eğitimde Drama planı uygulaması | | | 7 | Eğitimde Drama planı uygulaması | | | 8 | Yarıyıl sınavı | | | 9 | Eğitimde Drama planı uygulaması | | | 10 | Eğitimde Drama planı uygulaması | | | 11 | Eğitimde Drama planı uygulaması | | | 12 | Eğitimde Drama planı uygulaması | | | 13 | Eğitimde Drama planı uygulaması | | | 14 | Eğitimde Drama planı uygulaması | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ömeroğlu, Esra (2007). Erken Çocukluk Eğitiminde Drama. Ankara: Kök Yayıncılık
Gönen, Mübeccel; Uyar Dalkılıç, Nursel (2017). Çocuk Eğitiminde Yaratıcı Drama. Ankara: Eğiten Kitap
Gönen, M., Şahin, S., Yükselen, A., Tanju, E. (2006). Çocuklar için Yaratıcı Drama. İstanbul: Epsilon Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 3 | 2 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 2 | 1 | 1 | | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 1 | 1 | 2 | | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 3 | 2 | | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 1 | 1 | 2 | | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 2 | 1 | 2 | 2 | | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 2 | 2 | | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ7 | 1 | 1 | 1 | 1 | | 2 | | 2 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|