BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖ204Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve EğitimiZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerinin farkına varmasını sağlamak; oyun kuramlarını bilmek; oyun yoluyla öğrenme için öğrenme ortamları hazırlayabilmek; oyunu, çocuğu tanıma ve değerlendirmede oyun gözlemi yapabilmek ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma becerisini geliştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1 Oyunun eğitsel ve gelişimsel değerinin farkına varır. Oyun kuramlarını bilir.
2Oyunu çocuğu tanıma ve değerlendirmede oyun gözlemi yapabilir ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma becerisini geliştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerleri; oyunu, çocuğu tanıma ve değer- lendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma; oyunun tanımı, önemi, gelişimi, toplum- sal rolü, oyun kuramları, oyunu etkileyen faktörler, oyunu destekleme, oyun etkinlikleri planlama ve uygulama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Oyuna kavramsal bakış açısı; Oyunun tanımı ve ilgili kavramlar
2Oyuna tarihsel bakış açısı, oyunun tarihsel değişimi
3Oyunun önemi, Oyunun çocuğun gelişimine etkisi
4Oyunu etkileyen faktörler; oyunun yararı
5Oyun kuramları; Klasik kuramlar
6Oyun kuramları; Çağdaş kuramlar
7Ara sınav
8Etolojik (hayvan oyunlarının özellikleri-hayvan-insan oyunları) ve Kültürel (oyunlara kültürün etkisi) bakış açıları
9Oyun gelişimi; oyun aşamaları
10Oyun gelişimi; oyun aşamaları
11Oyun materyalleri; yaşlara göre değişimi
12Oyun temelli program
13Oyunun çocuğu tanıma ve değerlendirmede kullanımı; oyun gözlemi
14Oyun terapisi
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Okul Öncesi Eğitimde Hareket Eğitimi ve Oyun Gelişimi. (2003) T.C Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1295 Açıköğretim Fakültesi Yayını No:715. , Editör: Umran Tüfekçioğlu. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. (2003) Morpa Editör: Müzeyyen Sevinç. Kültür Yayınları. Aral, N.; Gürsoy, F.; Köksal, A. (2000) Okulöncesi Eğitimde Oyun. Ya-pa Yayınları. Aksoy, A., Dere Çiftçi H. Erken Çocukluk Döneminde Oyun (2014) Pegem Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı144
Derse Katılım10220
Bireysel Çalışma111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6424
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10220
Okuma5420
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1212  22212
ÖÇ21212 12121
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek