Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖ204 | Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilerin erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerinin farkına varmasını sağlamak; oyun kuramlarını bilmek; oyun yoluyla öğrenme için öğrenme ortamları hazırlayabilmek; oyunu, çocuğu tanıma ve değerlendirmede oyun gözlemi yapabilmek ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma becerisini geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Oyunun eğitsel ve gelişimsel değerinin farkına varır. Oyun kuramlarını bilir. | 2 | Oyunu çocuğu tanıma ve değerlendirmede oyun gözlemi yapabilir ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma becerisini geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerleri; oyunu, çocuğu tanıma ve değer- lendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma; oyunun tanımı, önemi, gelişimi, toplum- sal rolü, oyun kuramları, oyunu etkileyen faktörler, oyunu destekleme, oyun etkinlikleri planlama ve uygulama. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Oyuna kavramsal bakış açısı; Oyunun tanımı ve ilgili kavramlar | | | 2 | Oyuna tarihsel bakış açısı, oyunun tarihsel değişimi | | | 3 | Oyunun önemi, Oyunun çocuğun gelişimine etkisi | | | 4 | Oyunu etkileyen faktörler; oyunun yararı | | | 5 | Oyun kuramları; Klasik kuramlar | | | 6 | Oyun kuramları; Çağdaş kuramlar | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Etolojik (hayvan oyunlarının özellikleri-hayvan-insan oyunları) ve Kültürel (oyunlara kültürün etkisi) bakış açıları | | | 9 | Oyun gelişimi; oyun aşamaları | | | 10 | Oyun gelişimi; oyun aşamaları | | | 11 | Oyun materyalleri; yaşlara göre değişimi | | | 12 | Oyun temelli program | | | 13 | Oyunun çocuğu tanıma ve değerlendirmede kullanımı; oyun gözlemi | | | 14 | Oyun terapisi | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Okul Öncesi Eğitimde Hareket Eğitimi ve Oyun Gelişimi. (2003) T.C Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1295 Açıköğretim Fakültesi Yayını No:715. , Editör: Umran Tüfekçioğlu.
Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. (2003) Morpa Editör: Müzeyyen Sevinç. Kültür Yayınları.
Aral, N.; Gürsoy, F.; Köksal, A. (2000) Okulöncesi Eğitimde Oyun. Ya-pa Yayınları.
Aksoy, A., Dere Çiftçi H. Erken Çocukluk Döneminde Oyun (2014) Pegem Yayıncılık
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 5 | 4 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 2 | | | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 1 | 2 | | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|