Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖ202 | Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı; Öğrencinin eğitim müziğini tanımasını, Çocuklarda sanat ve müziğe olan ilgi ve yeteneği yönetecek bilgi birikiminin oluşturulmasını ve müzik öğretimi ile ilgili süreci yönetecek davranışların kazandırılmasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Müziğin temel bileşenlerini, temel müzik bilgilerini; nota bilgisini, müzikte aralık kavramını, müzikte ritm kavramını bilir ve kavrar. | 2 | Şarkı dağarcığı oluşturur. | 3 | Türkiye'de ve dünyadaki müzik tür ve biçimlerini bilir. | 4 | Geleneksel müzikten çağdaş müziğe geçişi kavrar ve inceler. | 5 | Bir müzik aletini bireysel ve toplu olarak çalar. | 6 | Eğitimde müziğin rolünü ve yaratıcılığı geliştirmede müziksel işitmenin önemini bilir ve açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Okul öncesi eğitimde müziğin önemi, müzik ve eğitim ilişkisi; 0-8 yaş çocuğunun müzik gelişimi ve müzikal becerileri; okul öncesi eğitim programındaki hede ere ulaşmada müziğin kullanımı ve buna uygun repertuar oluşturma; çocuk şarkılarının tanıtımı ve analizi, çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütler; okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri; okul öncesi eğitim ku- rumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı ve donanımın oluşturulması; müzik etkinlikleriyle bütünleştirilmiş sarmal eğitim modeli. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel Müzik Bilgileri | | | 2 | Gamlar, Solfej çalışmaları | | | 3 | Ritim çalışmaları, Kulak eğitimi | | | 4 | Ses ve nefes çalışmaları | | | 5 | Çalgı çalma çalışmaları | | | 6 | Orff çalgıları uygulamaları | | | 7 | Çocuk Şarkıları dağarcığı | | | 8 | Yarıyıl sınavı | | | 9 | Çocuk Şarkıları dağarcığı | | | 10 | Çocuk Şarkıları dağarcığı | | | 11 | Çocuk Şarkıları dağarcığı | | | 12 | Kanon çalışmaları | | | 13 | Dikte çalışmaları | | | 14 | Toplu ses çalışmaları | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Değer, Atilla Çağdaş. (2010) Çocuk Korolarında Temel Müzik Eğitimi. Ankara.
Uçan, Ali. (1996). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
Danhauser, A. , Baran, İ. (1985). Temel Müzik Kuralları. Belgi Yayıncılık.
Sun, M. (1998). Temel Müzik Eğitimi. Yurt Renkleri Yayınevi, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 1 | 2 | | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 2 | 1 | | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 1 | 1 | | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 1 | 1 | 1 | | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 2 | 1 | | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ6 | 2 | 1 | 1 | 2 | | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|