BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖ202Erken Çocuklukta Müzik EğitimiZorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; Öğrencinin eğitim müziğini tanımasını, Çocuklarda sanat ve müziğe olan ilgi ve yeteneği yönetecek bilgi birikiminin oluşturulmasını ve müzik öğretimi ile ilgili süreci yönetecek davranışların kazandırılmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Müziğin temel bileşenlerini, temel müzik bilgilerini; nota bilgisini, müzikte aralık kavramını, müzikte ritm kavramını bilir ve kavrar.
2Şarkı dağarcığı oluşturur.
3Türkiye'de ve dünyadaki müzik tür ve biçimlerini bilir.
4Geleneksel müzikten çağdaş müziğe geçişi kavrar ve inceler.
5Bir müzik aletini bireysel ve toplu olarak çalar.
6Eğitimde müziğin rolünü ve yaratıcılığı geliştirmede müziksel işitmenin önemini bilir ve açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Okul öncesi eğitimde müziğin önemi, müzik ve eğitim ilişkisi; 0-8 yaş çocuğunun müzik gelişimi ve müzikal becerileri; okul öncesi eğitim programındaki hede ere ulaşmada müziğin kullanımı ve buna uygun repertuar oluşturma; çocuk şarkılarının tanıtımı ve analizi, çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütler; okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri; okul öncesi eğitim ku- rumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı ve donanımın oluşturulması; müzik etkinlikleriyle bütünleştirilmiş sarmal eğitim modeli.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Müzik Bilgileri
2Gamlar, Solfej çalışmaları
3Ritim çalışmaları, Kulak eğitimi
4Ses ve nefes çalışmaları
5Çalgı çalma çalışmaları
6Orff çalgıları uygulamaları
7Çocuk Şarkıları dağarcığı
8Yarıyıl sınavı
9Çocuk Şarkıları dağarcığı
10Çocuk Şarkıları dağarcığı
11Çocuk Şarkıları dağarcığı
12Kanon çalışmaları
13Dikte çalışmaları
14Toplu ses çalışmaları
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Değer, Atilla Çağdaş. (2010) Çocuk Korolarında Temel Müzik Eğitimi. Ankara. Uçan, Ali. (1996). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara. Danhauser, A. , Baran, İ. (1985). Temel Müzik Kuralları. Belgi Yayıncılık. Sun, M. (1998). Temel Müzik Eğitimi. Yurt Renkleri Yayınevi, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı144
Derse Katılım12224
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12224
Okuma12224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)106
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12212 12111
ÖÇ21121 21112
ÖÇ31211 12111
ÖÇ42111 21112
ÖÇ51121 21121
ÖÇ62112 12121
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek