BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖ203Erken Çocuklukta Matematik EğitimiZorunlu235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda: Matematiksel düşünceyi, okulöncesi çocuklar için geliştirilecek matematik programlarının içeriğini, ilkelerini, uygulama süreçlerini ve yöntemlerini, matematiksel düşünceyi geliştirmeye yönelik materyalleri kavrayabilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Matematiksel düşünceyi anlayabilme
2Okulöncesi çocuklar için geliştirilecek matematik programlarının içeriğini anlama,
3Matematik ilkelerini anlama,
4Matematik uygulama süreçlerini ve yöntemlerini anlama ve uygulama,
5Matematiksel düşünceyi geliştirmeye yönelik materyalleri kavrayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; mate- matik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, prob- lem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sını andırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgi
2Matematiğin tanımı, içeriği, kuramsal temelleri. Günlük yaşamdaki matematik
3Matematiğin ilke ve standartları
4Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi
5Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
6Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
7Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
8Yarıyıl sınav
9Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama
10Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama
11Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme)
12Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme)
13Dünyada okul öncesi çocukları için kullanılan matematik programları ve yaklaşımlar
14Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme- Etkinlikle materyali bütünleştirme
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aktaş, A.Y. (2006). Okulöncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Yayınevi, Ankara. Principles and Standards for School Mathematics. NCTM.2000. Susan,S.S. (1996).Early Childhood Mathematics. Allyn and Bacon Pub,USA. Charlesworth.R., Radeloff,J.D (1991). Experiences in Math for Young Children.Delmar Pub, Newyork.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı144
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)146
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1 313 35242
ÖÇ21245 44234
ÖÇ31455 34354
ÖÇ45443 44443
ÖÇ54334 42445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek