Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖ201 | Erken Çocuklukta Fen Eğitimi | Zorunlu | 2 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarının fen eğitiminin okul öncesi dönemde önemini kavramalarını sağlama. Öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerini destekleyebilecek özellikte fen etkinlikleri planlayabilme ve uygulayabilme yeterliği kazanmalarını sağlama. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi Abdurrahman SEFALI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocukların bilimi nasıl öğrendiklerini bilir. Okul öncesi eğitimde bilim programları ve bilim öğretim yöntemlerini açıklar. Sınıflarında uygun bilim eğitimi materyalleri ile bilim/keşif merkezi oluşturabilir. | 2 | Bilim eğitiminde ailenin, toplumun ve öğretmenin rolünü bilir. Okul öncesi dönem çocukları için bilim etkinlikleri planlar, uygular ve materyaller geliştirir. Okul öncesi dönemde doğa eğitiminin nasıl gerçekleştirildiğini bilir. | 3 | Sürdürülebilirlik için eğitimin önemini açıklar. Bilim eğitimi gerçekleştirebileceği sınıf dışı mekânları seçer ve bu alanlarda uygulamalar gerçekleştirir. Bilim etkinliklerinin nasıl değerlendirileceğini öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi; fen eğitiminde ilke ve standartlar; bi- limsel süreç becerileri; bilimin doğası, fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi; erken çocuk- luk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda); temel fen eğitimi kavramlarının kazanılması; fen etkinlikleri planlama ve uygulama. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma ve ders içeriği ile bilgi verilmesi Ders içeriğinin incelenmesi ve beklentilerin paylaşılması. | | | 2 | Fen nedir? Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Neden okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri yer almalıdır? | | | 3 | Okul öncesi eğitimde bilimsel süreç becerilerinin gelişimi ve önemi. | | | 4 | MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programında fen Farklı fen öğretim yöntemleri (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda) Fen ve Doğa Köşesi/Bilim ve Keşif Merkezi/Bilim Öğrenme Merkezi ile Fen Eğitimi Materyaller | | | 5 | Proje Yaklaşımı, Sorgulama temelli (inquiry based) fen etkinlikleri ve etkinlik hazırlama | | | 6 | Erken Çocukluk Eğitiminde Bilimin Doğası | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Fen Eğitiminde Değerlendirme | | | 9 | Fen etkinlikleri nerelerde yapılır? Okul öncesi dönemde fen eğitiminde okul dışı öğrenme ortamlarından yararlanma | | | 10 | Fen etkinlikleri nerelerde yapılır? Okul öncesi dönemde fen eğitiminde okul dışı öğrenme ortamlarından yararlanma | | | 11 | Okul Öncesi Dönemde Sürdürülebilirlik İçin Eğitim. Okul öncesi eğitimde yer verilebilecek 7R ile ilgili etkinlikler. Eğitim ortamlarının çevresel, sosyal ve ekonomik açıdan sürdürülebilirlik düzeyinin değ. Eko-okul ve Minik Tema Eğt. Prog. | | | 12 | Okul Öncesi Dönemde Sürdürülebilirlik İçin Eğitim. Okul öncesi eğitimde yer verilebilecek 7R ile ilgili etkinlikler. Eğitim ortamlarının çevresel, sosyal ve ekonomik açıdan sürdürülebilirlik düzeyinin değ. Eko-okul ve Minik Tema Eğt. Prog. | | | 13 | Fen Eğitiminde Öğretmenin, Ailenin ve Toplumun Rolü | | | 14 | Fen etkinliklerinin sunumu | | | 15 | Final sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Haktanır, G. (2007). Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi. Çevre Eğitimi. Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara, 11-34.
Güler Yıldız, T. ve Korkmaz, A. (2017). Erken Çocukluk Eğitiminde Sürdürülebilir Gelişme İçin Eğitim. E. Gökçe Türk (Ed.). Çocuk ve Çevresi (s.219-254). Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunma | 3 | 10 | 30 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 7 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 4 | 2 | | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 2 | | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 2 | 1 | | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|