BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖ201Erken Çocuklukta Fen EğitimiZorunlu236
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının fen eğitiminin okul öncesi dönemde önemini kavramalarını sağlama. Öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerini destekleyebilecek özellikte fen etkinlikleri planlayabilme ve uygulayabilme yeterliği kazanmalarını sağlama.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Abdurrahman SEFALI
Öğrenme Çıktıları
1Çocukların bilimi nasıl öğrendiklerini bilir. Okul öncesi eğitimde bilim programları ve bilim öğretim yöntemlerini açıklar. Sınıflarında uygun bilim eğitimi materyalleri ile bilim/keşif merkezi oluşturabilir.
2Bilim eğitiminde ailenin, toplumun ve öğretmenin rolünü bilir. Okul öncesi dönem çocukları için bilim etkinlikleri planlar, uygular ve materyaller geliştirir. Okul öncesi dönemde doğa eğitiminin nasıl gerçekleştirildiğini bilir.
3Sürdürülebilirlik için eğitimin önemini açıklar. Bilim eğitimi gerçekleştirebileceği sınıf dışı mekânları seçer ve bu alanlarda uygulamalar gerçekleştirir. Bilim etkinliklerinin nasıl değerlendirileceğini öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi; fen eğitiminde ilke ve standartlar; bi- limsel süreç becerileri; bilimin doğası, fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi; erken çocuk- luk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda); temel fen eğitimi kavramlarının kazanılması; fen etkinlikleri planlama ve uygulama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma ve ders içeriği ile bilgi verilmesi Ders içeriğinin incelenmesi ve beklentilerin paylaşılması.
2Fen nedir? Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Neden okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri yer almalıdır?
3Okul öncesi eğitimde bilimsel süreç becerilerinin gelişimi ve önemi.
4MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programında fen Farklı fen öğretim yöntemleri (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda) Fen ve Doğa Köşesi/Bilim ve Keşif Merkezi/Bilim Öğrenme Merkezi ile Fen Eğitimi Materyaller
5Proje Yaklaşımı, Sorgulama temelli (inquiry based) fen etkinlikleri ve etkinlik hazırlama
6Erken Çocukluk Eğitiminde Bilimin Doğası
7Ara Sınav
8Fen Eğitiminde Değerlendirme
9Fen etkinlikleri nerelerde yapılır? Okul öncesi dönemde fen eğitiminde okul dışı öğrenme ortamlarından yararlanma
10Fen etkinlikleri nerelerde yapılır? Okul öncesi dönemde fen eğitiminde okul dışı öğrenme ortamlarından yararlanma
11Okul Öncesi Dönemde Sürdürülebilirlik İçin Eğitim. Okul öncesi eğitimde yer verilebilecek 7R ile ilgili etkinlikler. Eğitim ortamlarının çevresel, sosyal ve ekonomik açıdan sürdürülebilirlik düzeyinin değ. Eko-okul ve Minik Tema Eğt. Prog.
12Okul Öncesi Dönemde Sürdürülebilirlik İçin Eğitim. Okul öncesi eğitimde yer verilebilecek 7R ile ilgili etkinlikler. Eğitim ortamlarının çevresel, sosyal ve ekonomik açıdan sürdürülebilirlik düzeyinin değ. Eko-okul ve Minik Tema Eğt. Prog.
13Fen Eğitiminde Öğretmenin, Ailenin ve Toplumun Rolü
14Fen etkinliklerinin sunumu
15Final sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Haktanır, G. (2007). Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi. Çevre Eğitimi. Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara, 11-34. Güler Yıldız, T. ve Korkmaz, A. (2017). Erken Çocukluk Eğitiminde Sürdürülebilir Gelişme İçin Eğitim. E. Gökçe Türk (Ed.). Çocuk ve Çevresi (s.219-254). Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı144
Derse Katılım14228
Proje Sunma31030
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4728
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)175
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12242 22221
ÖÇ21112 11113
ÖÇ32321 12111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek