|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖ104 | Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri; doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri; yeni doğan (sağ- lık, bakım, beslenme); bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi; 0-36 ay çocuğu- nun gelişim alanları (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özellikleriyle özbakım becerileri; 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | 0-36 aylık çocuğun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcıları tanır. | 2 | 0-36 aylık yaş çocuğuna yönelik eğitimi programlarını tanır. | 3 | 0-36 aylık çocuğunun gelişim alanlarına göre genel özelliklerini tanır. | 4 | 0-36 aylık çocuğunun gelişim alanlarındaki özellikleri geliştirmeye yönelik geliştirilen eğitici materyal, oyun ve etkinlikleri tanır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri; doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri; yeni doğan (sağ- lık, bakım, beslenme); bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi; 0-36 ay çocuğu- nun gelişim alanları (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özellikleriyle özbakım becerileri; 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 0-36 aylık çocuğun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcılar | | | 2 | 0-36 aylık çocuğun fiziksel-motor gelişimi | | | 3 | 0-36 aylık çocuğun dil gelişimi | | | 4 | 0-36 aylık çocuğun bilişsel gelişim | | | 5 | 0-36 aylık çocuğun sosyal- duygusal gelişimi | | | 6 | Ara sınav | | | 7 | 0-36 aylık çocuğun kişilik gelişimi ve bağlanma | | | 8 | 0-36 aylık çocuğun özbakım gelişimi | | | 9 | 0-36 aylık çocuğun ahlak gelişimi | | | 10 | 0-36 aylık çocuğun cinsel gelişimi | | | 11 | 0-36 aylık çocuğa yönelik dünyadaki eğitim programları | | | 12 | 0-36 aylık çocuğa yönelik Türkiye'deki eğitim programları | | | 13 | Ödev Sunuları | | | 14 | Ödev Sunuları | | | 15 | Genel Sınav | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Erdoğan Işıkoğlu N.çev. (Ed.)(2013)Bebekler ve Çocuklar Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa, Nobel, Ankara
Akman B.(Ed).çev.(2013) Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Çok Kültürlü Bir Bakış açısı, Nobel, Ankara
Diken İ. (Ed.) (2010) Erken Çocukluk Eğitimi, PEGEM Akademi Kitapevi ISBN: 978-605-364-096-7
Balat Uyanık G. (Ed.) (2010)Okul Öncesi Eğitimine Giriş, PEGEM Akademi Kitapevi ISBN: 978-605-364-068-4
Senemoğlu N. (2004) Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitabevi (9. Baskı) ISBN: 975-96386-0-6
Oktay A. (1999). Yaşamın Sihirli Yılları, Okulöncesi Dönem, Istanbul, Epsilon Yayınları. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Derse Katılım | 12 | 2 | 24 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Okuma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 2 | 1 | 1 | | 2 | | | | | ÖÇ2 | | 2 | | 1 | | | 1 | | | | ÖÇ3 | 1 | 1 | | | | | 3 | 4 | | | ÖÇ4 | 2 | | 2 | | | | | 3 | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|