BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖ102Erken Çocukluk Dönemlerinde GelişimZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste erken çocukluk dönemindeki çocukların bilişsel, dil, psikomotor ve sosyal-duygusal gelişim alanlarındaki gelişim özelliklerinin tartışılması amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Hilal KAROĞLU
Öğrenme Çıktıları
136-72 aylık çocuğun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcıları tanır.
236-72 aylık yaş çocuğuna yönelik eğitimi programlarını tanır.
336-72 aylık çocuğunun gelişim alanlarına göre genel özelliklerini tanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
36-72 aylık çocukların fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar; ilgili gelişim kuramları; gelişim alanlarını etkileyen faktörler; gelişim özellikleri; gelişim alanlarının ilişkisi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Gelişimi etkileyen faktörler, gelişim özellikleri
2Erken çocuklukta bilişsel gelişim
3Erken çocuklukta dil gelişimi
4Erken çocuklukta motor gelişim
5Erken çocuklukta fiziksel gelişim
6Erken çocuklukta sosyal gelişim
7Ara sınav
8Erken çocuklukta sosyal gelişim
9Erken çocuklukta duygusal gelişim
10Erken çocuklukta duygusal gelişim
11Erken çocuklukta kişilik gelişimi
12Erken çocuklukta ahlak gelişimi
13Erken çocuklukta cinsel gelişim
14Erken çocukluk döneminde kuramlar
15Erken çocukluk döneminde kuramlar
16Genel sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akman B.(Ed).çev.(2013) Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Çok Kültürlü Bir Bakış açısı, Nobel, Ankara Diken İ. (Ed.) (2010) Erken Çocukluk Eğitimi, PEGEM Akademi Kitapevi ISBN: 978-605-364-096-7 Balat Uyanık G. (Ed.) (2010)Okul Öncesi Eğitimine Giriş, PEGEM Akademi Kitapevi ISBN: 978-605-364-068-4 Senemoğlu N. (2004) Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitabevi (9. Baskı) ISBN: 975-96386-0-6
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)143
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ134        
ÖÇ211        
ÖÇ3   1 1    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek