Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖ102 | Erken Çocukluk Dönemlerinde Gelişim | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste erken çocukluk dönemindeki çocukların bilişsel, dil, psikomotor ve sosyal-duygusal gelişim alanlarındaki gelişim özelliklerinin tartışılması amaçlanmıştır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Hilal KAROĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 36-72 aylık çocuğun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcıları tanır. | 2 | 36-72 aylık yaş çocuğuna yönelik eğitimi programlarını tanır. | 3 | 36-72 aylık çocuğunun gelişim alanlarına göre genel özelliklerini tanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
36-72 aylık çocukların fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi
ve cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar; ilgili gelişim kuramları; gelişim alanlarını etkileyen faktörler; gelişim özellikleri; gelişim alanlarının ilişkisi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Gelişimi etkileyen faktörler, gelişim özellikleri | | | 2 | Erken çocuklukta bilişsel gelişim | | | 3 | Erken çocuklukta dil gelişimi | | | 4 | Erken çocuklukta motor gelişim | | | 5 | Erken çocuklukta fiziksel gelişim | | | 6 | Erken çocuklukta sosyal gelişim | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Erken çocuklukta sosyal gelişim | | | 9 | Erken çocuklukta duygusal gelişim | | | 10 | Erken çocuklukta duygusal gelişim | | | 11 | Erken çocuklukta kişilik gelişimi | | | 12 | Erken çocuklukta ahlak gelişimi | | | 13 | Erken çocuklukta cinsel gelişim | | | 14 | Erken çocukluk döneminde kuramlar | | | 15 | Erken çocukluk döneminde kuramlar | | | 16 | Genel sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akman B.(Ed).çev.(2013) Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Çok Kültürlü Bir Bakış açısı, Nobel, Ankara
Diken İ. (Ed.) (2010) Erken Çocukluk Eğitimi, PEGEM Akademi Kitapevi ISBN: 978-605-364-096-7
Balat Uyanık G. (Ed.) (2010)Okul Öncesi Eğitimine Giriş, PEGEM Akademi Kitapevi ISBN: 978-605-364-068-4
Senemoğlu N. (2004) Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitabevi (9. Baskı) ISBN: 975-96386-0-6 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|