BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖ101Erken Çocukluk Eğitimine GirişZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin; erken çocukluk eğitiminde gelişim dönemlerini bilmesi ve gelişim görevlerini kavramasını; erken çocukluk dönemi öğretmeninin özelliklerini bilmesini, erken çocukluk eğitimi kurumları ve bu kurumların fiziksel ve eğitsel donanımları konusunda bilgi sahibi olmasını, Erken çocukluk dönemi çocuğunun genel özellikleri, Erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcıları tanımasını, Erken çocukluk dönemi çocuğuna yönelik eğitim programlarını tanımasını, , Erken çocukluk dönemi çocuğunun eğitiminde ailenin rolü ve katılımının önemini kavramasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Erken çocukluk eğitiminde gelişim dönemlerini ve gelişim görevlerini bilir.
2Erken çocukluk dönemi öğretmenin, erken çocukluk eğitimi kurumunun ve bu kurumda çalışan personelin özelliklerini bilir.
3Erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcıları tanır.
4Erken çocukluk dönemi çocuğuna yönelik eğitim programlarını tanır.
5Erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişim alanlarına göre genel özelliklerini tanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel ge- lişimi; Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi; çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinim- leri; okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri; erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri
2Erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler
3Erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimi
4Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi
5Çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri
6Okul öncesi öğretmelerinin özellikleri
7Yarıyıl sınavı
8Erken çocukluk döneminde gelişim ve kuramlar
9Erken çocukluk döneminde gelişim ve kuramlar
10Okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri
11Erken çocukluk eğitiminde aile katılımı
12Erken çocukluk dönemi programları
13Dökümantasyon ve değerlendirme
14Dökümantasyon ve değerlendirme
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aktan Acar, E. (2021). (Ed.). Erken çocukluk eğitimine giriş. Nobel Akademi Diken, İ.H. (2014). (Ed.). Erken çocukluk eğitimi. Pegem Akademi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı144
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)146
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14554 33223
ÖÇ23343 54455
ÖÇ34343 32333
ÖÇ43235 55444
ÖÇ54343 34343
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek