Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖ101 | Erken Çocukluk Eğitimine Giriş | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilerin; erken çocukluk eğitiminde gelişim dönemlerini bilmesi ve gelişim görevlerini kavramasını; erken çocukluk dönemi öğretmeninin özelliklerini bilmesini, erken çocukluk eğitimi kurumları ve bu kurumların fiziksel ve eğitsel donanımları konusunda bilgi sahibi olmasını, Erken çocukluk dönemi çocuğunun genel özellikleri, Erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcıları tanımasını, Erken çocukluk dönemi çocuğuna yönelik eğitim programlarını tanımasını, , Erken çocukluk dönemi çocuğunun eğitiminde ailenin rolü ve katılımının önemini kavramasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Erken çocukluk eğitiminde gelişim dönemlerini ve gelişim görevlerini bilir. | 2 | Erken çocukluk dönemi öğretmenin, erken çocukluk eğitimi kurumunun ve bu kurumda çalışan personelin özelliklerini bilir. | 3 | Erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcıları tanır. | 4 | Erken çocukluk dönemi çocuğuna yönelik eğitim programlarını tanır. | 5 | Erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişim alanlarına göre genel özelliklerini tanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel ge- lişimi; Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi; çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinim- leri; okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri; erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri | | | 2 | Erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler | | | 3 | Erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimi | | | 4 | Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi | | | 5 | Çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri | | | 6 | Okul öncesi öğretmelerinin özellikleri | | | 7 | Yarıyıl sınavı | | | 8 | Erken çocukluk döneminde gelişim ve kuramlar | | | 9 | Erken çocukluk döneminde gelişim ve kuramlar | | | 10 | Okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri | | | 11 | Erken çocukluk eğitiminde aile katılımı | | | 12 | Erken çocukluk dönemi programları | | | 13 | Dökümantasyon ve değerlendirme | | | 14 | Dökümantasyon ve değerlendirme | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aktan Acar, E. (2021). (Ed.). Erken çocukluk eğitimine giriş. Nobel Akademi
Diken, İ.H. (2014). (Ed.). Erken çocukluk eğitimi. Pegem Akademi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 4 | | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | 3 | | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 3 | | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 3 | 5 | | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 3 | | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|