BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-ZR16Okullarda RehberlikZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının farklı kuruluşlarda ve özellikle de okullardaki rehberlik hizmetlerinin amacı, önemi, işlevi, kapsamı, türleri ve rehberlik hizmetlerinde örgütlenme ve okul personeline düşen görevler konusunda bilgi sahibi olmalarını ve rehberlik anlayışını edinmelerini sağlamaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11. eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri ve önemini kavrayabilecekler
22. okullardaki öğrenci kişilik hizmetleri hakkında fikir sahibi olacaklar
33. öğrenciyi tanıma teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olacaklar
44. okullarda yapacağı rehberlik çalışmaları hakkında ön bilgi edinebilecekler
55. psikolojik danışmanın rehberlikle ilişkisini açıklayabileceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Rehberlik ve psikolojik danışma (RPD) hizmetlerinin eğitimdeki yeri; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel RPD programı); temel hizmetleri/müda- haleleri; sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevi; RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler; okul yöneticisi ve öğretmenlerle rehber öğret- men ve psikolojik danışman arasındaki işbirliği; sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Rehberliğin Tanımı, Amacı, Kapsamı
2Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri
3Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Mesleki Rehberlik
4Rehberliğin Amaçları
5Eğitsel Rehberlik
6Rehberliğin İlkeleri
7Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik
8Ara sınav
9Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi
10Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi
11Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları
12Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma
13Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma
14Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme
15Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Karahan, F. ve Sardoğan, M. (2000). Psikolojik Danışma ve Psikoterapide Kuramlar, Nobel Yayınları, Ankara. * Kuzgun, Y. (2011). Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Nobel Yayınları, Ankara. * Tan, H. (1990). Psikolojik Yardım İlişkileri Danışma ve Pisikoterapi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. * Yeşilyaprak, B. (2009). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayınları, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11919
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21530
Okuma11313
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13244 453  
ÖÇ223   3224 
ÖÇ33 22 43323
ÖÇ42244 2  11
ÖÇ51113 3 11 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek