BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-ZR6Öğretim İlke ve YöntemleriZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri kavrama, öğretimde planlı çalışabilme, öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kavrama ve etkin kullanabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Faruk ARICI
Öğrenme Çıktıları
1Eğitimde program geliştirme sürecinin temel öğelerini açıklar
2Öğretimde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri kavrar
3Eğitim öğretimde kullanılan plan çeşitlerini kavrar
4Yıllık, ünite ve günlük planlara örnekler hazırlar
5Eğitimde kullanılan temel öğretim yaklaşımlarını açıklar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, strate- jileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğretimle ilgili temel kavramlar
2Öğrenme ve öğretim ilkeleri
3Öğretimde hedef ve amaç belirleme
4Öğretme ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenleme
5Öğretim materyalleri
6Öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri (sunuş yolu ile öğretme, buluş yolu ile öğretme, araştırma-inceleme yolu ile öğretme, tartışma teknikleri vb.)
7Öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri (sunuş yolu ile öğretme, buluş yolu ile öğretme, araştırma-inceleme yolu ile öğretme, tartışma teknikleri vb.)
8Ara sınav
9Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar (Tam öğrenme kuramı, Yapılandırmacılık, Çoklu zekâ kuramı, İşbirliğine dayalı öğrenme)
10Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar (Tam öğrenme kuramı, Yapılandırmacılık, Çoklu zekâ kuramı, İşbirliğine dayalı öğrenme)
11Öğretimin planlanması ve öğretim planları
12Öğretimin planlanması ve öğretim planları
13Öğretim araç ve gereçleri
14Öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklar
15Öğretmen yeterlikleri
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Çepni, S., Ayas, A., Ekiz, D., ve Akyıldız, S. (2008) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Trabzon Yardımcı Kitaplar: Tan, Ş. (2007). (Ed). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegema Yayıncılık, Ankara. • Saracaloğlu, A.S. & Bahar, H. H. (2007). (ed). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans Yayıcılık, İstanbul. • Küçükahmet, L. (1997). Eğitim Programları ve Öğretim, Gazi Kitabevi, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım10330
Bireysel Çalışma15115
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11717
Okuma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12221 31111
ÖÇ22323 21111
ÖÇ33212 32111
ÖÇ43333 11111
ÖÇ52122 12111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek