Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-404 | Sağlıklı Yaşam için Egzersiz Programlama | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sağlıklı yaşamın temel ilkelerini ve egzersiz prensiplerini kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Emre BOZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci sağlığı kavramsal olarak tanımlayıp temel bileşenlerini açıklayabilmeli. | 2 | Öğrenci egzersiz yoluyla önlenebilecek ya da azaltılabilecek sağlık sorunlarını ve risk faktörlerini tanımlayabilmeli. | 3 | Öğrenci sağlık için gereken fiziksel uygunluk parametrelerini tanımlayabilmeli ve bu parametrelere ilişkin egzersizler planlayabilmeli. | 4 | Öğrenci çeşitli demografik grupların ihtiyaçlarına uygun biçimde egzersiz planlaması yapabilmeli. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sağlık tanımlaması, sağlığın temel bileşenleri, risk faktörleri, egzersiz öncesi değerlendirme, egzersiz reçetesi oluşturma, uygulama yöntemleri ve uygun sporlar branşlarının tanımlanması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımının yapılması ve gelecek haftalardaki ders planlamasının aktarılması. | | | 2 | Sağlığın ve bileşenlerinin açıklanması. | | | 3 | Antrenman, Egzersiz, Fiziksel Aktivite kavramlarının açıklanması. | | | 4 | Egzersizin faydalarının ve muhtemel çıktılarının açıklanması. | | | 5 | Sağlık için fiziksel uygunluk parametrelerinin açıklanması. | | | 6 | Aerobik uygunluk, aerobik eşit kavramlarının açıklanması ve bu parametrelere ilişkin egzersiz örneklerinin tanımlanması. | | | 7 | | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İdeal egzersiz programlamada dikkat edilmesi gereken unsurların açıklanması-2. | | | 10 | Yaşlılarda egzersiz programlama. | | | 11 | Çocuklarda egzersiz programlama. | | | 12 | Kadınlarda egzersiz programlama. | | | 13 | Engelli bireylerde egzersiz programlama. | | | 14 | Hamile bireylerde egzersiz programlama. | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ersoy, G. (2022). Sağlıklı Yaşam İçin Egzersiz ve Beslenme. Ankara: Ankara Nobel Tıp Kitabevleri.
Ülkar, B. (2017). Sağlıklı Yaşam İçin Egzersiz Egzersizin 5N-1Ksı. Ankara: Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|