BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-404Okullarda RehberlikZorunlu483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Temel Rehberlik yöntemlerinin verilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesiİ HÜSNİYE BÜLBÜL
Öğrenme Çıktıları
1Rehberlik yöntemlerini öğrenme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Öğrenci kişilik hizmetlerinin amaçları ve eğitim içindeki rolü. ? Rehberlik hizmet alanlarının tanıtımı. Rehberliğin genel ilkeleri. ? Öğrenciyi tanıma, yönlendirme, bilgi toplama ve yayma. ? Psikolojik danışma, yerleştirme, izleme, danışmanlık. ? Araştırma ve değerlendirme. ? Çevre ile ilişkiler. Mesleki yönlendirme. ? Özel eğitimin amacı ve özel eğitime muhtaç öğrencilerin saptanması ve eğitimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Rehberlik hizmetlerine giriş
2Öğrenci kişilik hizmetleri
3Rehberlik hizmetleri
4Rehberliğin ilkeleri
5Kişisel rehberlik
6Eğitsel rehberlik
7Mesleki rehberlik
8Ara sınav
9Bireyi tanıma teknikleri
10Rehberlikte kullanılan testler
11Test dışı teknikler
12Grup rehberliği
13Akran zorbalığı, İstismar
14Rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesi
15FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek