Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-404 | Okullarda Rehberlik | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Temel Rehberlik yöntemlerinin verilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesiİ HÜSNİYE BÜLBÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Rehberlik yöntemlerini öğrenme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Öğrenci kişilik hizmetlerinin amaçları ve eğitim içindeki rolü. ? Rehberlik hizmet alanlarının tanıtımı. Rehberliğin genel ilkeleri. ? Öğrenciyi tanıma, yönlendirme, bilgi toplama ve yayma. ? Psikolojik danışma, yerleştirme, izleme, danışmanlık. ? Araştırma ve değerlendirme. ? Çevre ile ilişkiler. Mesleki yönlendirme. ? Özel eğitimin amacı ve özel eğitime muhtaç öğrencilerin saptanması ve eğitimi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Rehberlik hizmetlerine giriş | | | 2 | Öğrenci kişilik hizmetleri | | | 3 | Rehberlik hizmetleri | | | 4 | Rehberliğin ilkeleri | | | 5 | Kişisel rehberlik | | | 6 | Eğitsel rehberlik | | | 7 | Mesleki rehberlik | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Bireyi tanıma teknikleri | | | 10 | Rehberlikte kullanılan testler | | | 11 | Test dışı teknikler | | | 12 | Grup rehberliği | | | 13 | Akran zorbalığı, İstismar | | | 14 | Rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesi
| | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaynaklar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|