Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-403 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylere nası davranılması gerektiğini bilmek, uygun davranışlar sergileyebilmek
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi İzzet UÇAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel eğitim ile ilgili kavramları tanımlar. Özel eğitime muhtaç çocukları tanımlar. Engelliliğin nedenlerini açıklar. Engelliliğin ve farklı engelli grupların karakteristik özelliklerini açıklar. Bireysel eğitim programı uygular. Engelli bireylerin genel gelişim özelliklerini açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Özel eğitimin tanımı, (genel kavramsal çerçevesi)ve engelliliğin nedenleri. | YOK | YOK | 2 | Yetersizlik ve engelliliğin erken tanı ve tedavisinin önemi. | YOK | YOK | 3 | Okul öncesi eğitimde özel eğitimin önemi. | YOK | YOK | 4 | Engellilik ve özel eğitim üzerine tarihsel yaklaşım | YOK | YOK | 5 | Engelli bireylerde sınıflandırma: Zihinsel engellilik, işitme engellilik, görme engellilik | YOK | YOK | 6 | Bedensel engellilik, dil ve iletişim bozukluğu, süregelen hastalıklar ve öğrenme güçlüğü. | YOK | YOK | 7 | Kaynaştırma nedir/ türleri nelerdir? | YOK | YOK | 8 | Ara Sınav | YOK | YOK | 9 | Bireysel eğitim programları. | YOK | YOK | 10 | Dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu ve otizmi olan çocukların özellikleri ve onların eğitimleri. | YOK | YOK | 11 | Dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu ve otizmi olan çocukların özellikleri ve onların eğitimleri. | YOK | YOK | 12 | Özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler. | YOK | YOK | 13 | Farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi. | YOK | YOK | 14 | Kaynaştırma uygulamaları
| YOK | YOK | 15 | Final Sınavı | YOK | YOK |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaynaklar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|