BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-403Özel Eğitim ve KaynaştırmaZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylere nası davranılması gerektiğini bilmek, uygun davranışlar sergileyebilmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi İzzet UÇAN
Öğrenme Çıktıları
1Özel eğitim ile ilgili kavramları tanımlar. Özel eğitime muhtaç çocukları tanımlar. Engelliliğin nedenlerini açıklar. Engelliliğin ve farklı engelli grupların karakteristik özelliklerini açıklar. Bireysel eğitim programı uygular. Engelli bireylerin genel gelişim özelliklerini açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Özel eğitimin tanımı, (genel kavramsal çerçevesi)ve engelliliğin nedenleri.YOKYOK
2Yetersizlik ve engelliliğin erken tanı ve tedavisinin önemi.YOKYOK
3 Okul öncesi eğitimde özel eğitimin önemi.YOKYOK
4 Engellilik ve özel eğitim üzerine tarihsel yaklaşımYOKYOK
5 Engelli bireylerde sınıflandırma: Zihinsel engellilik, işitme engellilik, görme engellilikYOKYOK
6 Bedensel engellilik, dil ve iletişim bozukluğu, süregelen hastalıklar ve öğrenme güçlüğü.YOKYOK
7Kaynaştırma nedir/ türleri nelerdir?YOKYOK
8Ara SınavYOKYOK
9Bireysel eğitim programları.YOKYOK
10Dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu ve otizmi olan çocukların özellikleri ve onların eğitimleri.YOKYOK
11 Dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu ve otizmi olan çocukların özellikleri ve onların eğitimleri.YOKYOK
12Özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler.YOKYOK
13Farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi.YOKYOK
14Kaynaştırma uygulamaları YOKYOK
15Final SınavıYOKYOK
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek