|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-304 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin eğitim yönetimi ile ilgili temel kavramlar, Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi ve okulların yönetimi hakkında bilgi edinmelerini ve bunların nasıl geliştirileceğine ilişkin yol ve yöntemler hakkında fikir üretme becerilerinin artırılmasıdır.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğretim Üyesi ÜSTÜN TÜRKER | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitim yönetimi kuram ve süreçlerini ana hatlarıyla açıklayabilecek, | 2 | Türk eğitim sistemindeki uygulamaların hukuki düzenlemelerle ilişkilerini yorumlayabilecek, | 3 | Eğitim sisteminde ve okullarda gözlenen yönetici davranışlarını yönetim kuram ve süreçleri ile ilişkilendirerek açıklayabilecek, | 4 | Okul ile yakın çevresinin ilişki ve işbirliğinin önemini kavrayacak, * Milli Eğitim Bakanlığı ve okulların karşılaştığı ve karşılaşabileceği yönetsel sorunları tartışabilecektir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | Eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk eğitim sisteminin yapısı; Türk eğitim sistemini düzenleyen temel yasalar; Millî Eğitim Bakanlığının merkez, taşra ve yurt dışı örgütü; Türk eğitim sisteminde öğretim kademeleri; Türk eğitim sisteminde insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklar; Türk eğitim sisteminde reform ve yenileşme girişimleri; örgüt-yönetim teorileri ve süreçleri; sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul; insan kaynağının yönetimi; öğrenci özlük işleri; eğitim ve öğretimle ilgili işler; okul işletmeciliğiyle ilgili işler; okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri; Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Türk Eğitim Sisteminin Yapısı: Örgün Eğitim: Kademeler ve Temel Eğitim Göstergeleri | | | 2 | Türk Eğitim Sisteminin Yapısı: Örgün Eğitim: Kademeler ve Temel Eğitim Göstergeleri
| | | 3 | Türk Eğitim Sisteminin Yapısı: Yaygın Eğitimde Temel Eğitim Göstergeleri
| | | 4 | Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Örgütü: Birimler, Görev, Yetki ve Sorumluluklar
| | | 5 | Milli Eğitim Bakanlığı Taşra ve Yurtdışı Örgütü: Birimler, Görev, Yetki ve Sorumluluklar
| | | 6 | Türk Eğitim Sisteminin Genel - Özel Amaçları ve İlkeleri
| | | 7 | Türk Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları: Ulusal ve Uluslararası Belgeler
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yönetim Kuram ve Süreçleri
| | | 10 | Yönetim Kuram ve Süreçleri
| | | 11 | Sosyal Bir Sistem Olarak Okul Örgütü ve Yönetimi: Eğitim ve Öğretimle İlgili İşler
| | | 12 | Sosyal Bir Sistem Olarak Okul Örgütü ve Yönetimi: Eğitim ve Öğretimle İlgili İşler
| | | 13 | Okul, Çevre, Toplum ve Aile İlişkileri
| | | 14 | Türk Eğitim Sistemi ve Okulla İlgili Güncel Tartışma ve Yönelimler.
| | | 15 | FİNAL SINAV | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Akın, U. ve Diğerleri (2016), Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi, 2. baskı, Ankara: Pegem Akademi.
Arslan, M. M. (Ed.) ve Diğerleri. (2017), Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi, ISBN: 978-605-81916-0-0. Ankara: SMS yayınları.
Aydın, M. (2014), Eğitim yönetimi, 10. baskı, Ankara: Gazi Kitabevi
Aydın, M. (2014), Toplum, kültür, eğitim. Ankara: Gazi Kitabevi Tic. Ltd. Şti.
Baysal, Z. N. ve Ada, S. (2015), Türk eğitim sistemi ve yapısı, Ankara: Pegem Akademi.
Erdoğan, İ. (2014), Eğitim ve okul yönetimi, (3. Baskı), İstanbul: ALFA Basım Yayım.
ERG. (2017), Eğitim reformu girişimi: eğitim izleme raporu 2016-2017, http://www.egitimreformugirisimi.org/egitim-izleme-raporu-2016-17/ adresinden 15.01.2018 tarihinde alındı.
Kanış, D. ve Songür,N. (2015), Okul stratejik yönetim etkinliklerine ilişkin öğretmen görüşleri, Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (4), 25-47.
Memduhoğlu, H. B. ve Yılmaz, K. (Ed.). (2016), Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi, 8. baskı, | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|