BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-304Türk Eğitim Sistemi ve Okul YönetimiZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin eğitim yönetimi ile ilgili temel kavramlar, Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi ve okulların yönetimi hakkında bilgi edinmelerini ve bunların nasıl geliştirileceğine ilişkin yol ve yöntemler hakkında fikir üretme becerilerinin artırılmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi ÜSTÜN TÜRKER
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim yönetimi kuram ve süreçlerini ana hatlarıyla açıklayabilecek,
2Türk eğitim sistemindeki uygulamaların hukuki düzenlemelerle ilişkilerini yorumlayabilecek,
3Eğitim sisteminde ve okullarda gözlenen yönetici davranışlarını yönetim kuram ve süreçleri ile ilişkilendirerek açıklayabilecek,
4Okul ile yakın çevresinin ilişki ve işbirliğinin önemini kavrayacak, * Milli Eğitim Bakanlığı ve okulların karşılaştığı ve karşılaşabileceği yönetsel sorunları tartışabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk eğitim sisteminin yapısı; Türk eğitim sistemini düzenleyen temel yasalar; Millî Eğitim Bakanlığının merkez, taşra ve yurt dışı örgütü; Türk eğitim sisteminde öğretim kademeleri; Türk eğitim sisteminde insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklar; Türk eğitim sisteminde reform ve yenileşme girişimleri; örgüt-yönetim teorileri ve süreçleri; sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul; insan kaynağının yönetimi; öğrenci özlük işleri; eğitim ve öğretimle ilgili işler; okul işletmeciliğiyle ilgili işler; okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri; Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk Eğitim Sisteminin Yapısı: Örgün Eğitim: Kademeler ve Temel Eğitim Göstergeleri
2Türk Eğitim Sisteminin Yapısı: Örgün Eğitim: Kademeler ve Temel Eğitim Göstergeleri
3Türk Eğitim Sisteminin Yapısı: Yaygın Eğitimde Temel Eğitim Göstergeleri
4Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Örgütü: Birimler, Görev, Yetki ve Sorumluluklar
5Milli Eğitim Bakanlığı Taşra ve Yurtdışı Örgütü: Birimler, Görev, Yetki ve Sorumluluklar
6Türk Eğitim Sisteminin Genel - Özel Amaçları ve İlkeleri
7Türk Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları: Ulusal ve Uluslararası Belgeler
8Ara Sınav
9Yönetim Kuram ve Süreçleri
10Yönetim Kuram ve Süreçleri
11Sosyal Bir Sistem Olarak Okul Örgütü ve Yönetimi: Eğitim ve Öğretimle İlgili İşler
12Sosyal Bir Sistem Olarak Okul Örgütü ve Yönetimi: Eğitim ve Öğretimle İlgili İşler
13Okul, Çevre, Toplum ve Aile İlişkileri
14Türk Eğitim Sistemi ve Okulla İlgili Güncel Tartışma ve Yönelimler.
15FİNAL SINAV
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akın, U. ve Diğerleri (2016), Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi, 2. baskı, Ankara: Pegem Akademi. Arslan, M. M. (Ed.) ve Diğerleri. (2017), Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi, ISBN: 978-605-81916-0-0. Ankara: SMS yayınları. Aydın, M. (2014), Eğitim yönetimi, 10. baskı, Ankara: Gazi Kitabevi Aydın, M. (2014), Toplum, kültür, eğitim. Ankara: Gazi Kitabevi Tic. Ltd. Şti. Baysal, Z. N. ve Ada, S. (2015), Türk eğitim sistemi ve yapısı, Ankara: Pegem Akademi. Erdoğan, İ. (2014), Eğitim ve okul yönetimi, (3. Baskı), İstanbul: ALFA Basım Yayım. ERG. (2017), Eğitim reformu girişimi: eğitim izleme raporu 2016-2017, http://www.egitimreformugirisimi.org/egitim-izleme-raporu-2016-17/ adresinden 15.01.2018 tarihinde alındı. Kanış, D. ve Songür,N. (2015), Okul stratejik yönetim etkinliklerine ilişkin öğretmen görüşleri, Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (4), 25-47. Memduhoğlu, H. B. ve Yılmaz, K. (Ed.). (2016), Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi, 8. baskı,
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
ÖÇ24     
ÖÇ35     
ÖÇ44     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek