BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-303Beden Eğitimi ve Spor ÖğretimiZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Öğrenme-öğretme süreçleri, alana özgü öğretim yöntemleri, genel öğretim yöntemlerinin beden eğitimi öğretimine uygulanması, incelenmesi, özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi ve mikro-makro düzeyde planlanması, öğretimin değerlendirilmesi, öğretim beceri ve uygulamalarıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hayri AKYÜZ
Öğrenme Çıktıları
1Beden eğitimi ve spor alanındaki spora özgü öğretim modellerini tanır ve uygular
2Beden eğitimi ve spor alanındaki alana özgü yöntemleri tanır ve uygular
3Beden eğitimi ve spor alanındaki yıllık, ünite ve günlük ders planı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Konu alanındaki spora özgü öğretim modelleri (doğrudan öğretim, taktik oyun yaklaşımı, akran öğretimi, spor eğitimi ve bireysel ve sosyal sorumluluk modeli) öğretim yöntemleri (komut, alıştırma, eşli çalışma, kendini kontrol, katılım, yönlendirilmiş buluş, problem çözme, öğrencinin tasarımı, kendi kendine öğrenme), konu alanında öğretim planlama, uygulama ve değerlendirilmesidir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Genel ve özel öğretim yöntemleri
2Öğrenme-öğretme süreçleri
3Beden eğitimi ve spor öğretim programı yıllık plan okur-yazarlığı
4Beden eğitimi ve spor öğretim programı ünite ve günlük plan okur-yazarlığı
5Beden eğitimi ve spor dersi planlama, uygulama ve değerlendirme
6Özel öğretim öğretim yöntemleri (Komut) ve uygulaması
7Özel öğretim öğretim yöntemleri (Alıştırma) ve uygulaması
8Ara Sınav
9Özel öğretim öğretim yöntemleri (Eşli) ve uygulaması
10Özel öğretim yöntemleri (Katılım) ve uygulaması
11Özel öğretim yöntemleri (Kendini kontrol) ve uygulaması
12Öğrenci merkezli öğretim yöntemleri (yönlendirilmiş buluş) ve uygulaması
13Öğrenci merkezli öğretim yöntemleri (problem çözme)ve uygulaması
14Genel sınava hazırlık
15Genel sınava hazırlık
16Yarı yıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Rasim Kale, İlköğretimde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi pegem akademi yayıncılık - akademik kitaplar Ahmet Dinç, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Sosyalleşme ve Psikolojik Sermaye Düzeyleri, gazi kitabevi Kathleen Armour, Beden Eğitimi ve Gençlik Sporunda Pedagojik Olaylar, pegem akademi yayıncılık - akademik kitaplar Hikmet Aracı, Beden Eğitimi Uygulamaları, nobel akademik yayıncılık İsmail Topkaya, İlköğretim Birinci Kademede Beden Eğitimi, nobel akademik yayıncılık Isobel Kleinman, Complete Physical Education Plans, for Grades 5 to 12 Nimet Haşıl Korkmaz, Dilaver Nebioğlu, Beden Eğitimi Dersinin Genel Esasları ve Öğretim Programları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı15230
Bireysel Çalışma15230
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15230
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Ev Ödevi15230
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek