Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-303 | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; Öğrenme-öğretme süreçleri, alana özgü öğretim yöntemleri, genel öğretim yöntemlerinin beden eğitimi öğretimine uygulanması, incelenmesi, özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi ve mikro-makro düzeyde planlanması, öğretimin değerlendirilmesi, öğretim beceri ve uygulamalarıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Hayri AKYÜZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Beden eğitimi ve spor alanındaki spora özgü öğretim modellerini tanır ve uygular | 2 | Beden eğitimi ve spor alanındaki alana özgü yöntemleri tanır ve uygular | 3 | Beden eğitimi ve spor alanındaki yıllık, ünite ve günlük ders planı hazırlar, uygular ve değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Konu alanındaki spora özgü öğretim modelleri (doğrudan öğretim, taktik oyun yaklaşımı, akran öğretimi, spor eğitimi ve bireysel ve sosyal sorumluluk modeli) öğretim yöntemleri (komut, alıştırma, eşli çalışma, kendini kontrol, katılım, yönlendirilmiş buluş, problem çözme, öğrencinin tasarımı, kendi kendine öğrenme), konu alanında öğretim planlama, uygulama ve değerlendirilmesidir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Genel ve özel öğretim yöntemleri | | | 2 | Öğrenme-öğretme süreçleri | | | 3 | Beden eğitimi ve spor öğretim programı yıllık plan okur-yazarlığı | | | 4 | Beden eğitimi ve spor öğretim programı ünite ve günlük plan okur-yazarlığı | | | 5 | Beden eğitimi ve spor dersi planlama, uygulama ve değerlendirme | | | 6 | Özel öğretim öğretim yöntemleri (Komut) ve uygulaması | | | 7 | Özel öğretim öğretim yöntemleri (Alıştırma) ve uygulaması | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Özel öğretim öğretim yöntemleri (Eşli) ve uygulaması | | | 10 | Özel öğretim yöntemleri (Katılım) ve uygulaması | | | 11 | Özel öğretim yöntemleri (Kendini kontrol) ve uygulaması | | | 12 | Öğrenci merkezli öğretim yöntemleri (yönlendirilmiş buluş) ve uygulaması | | | 13 | Öğrenci merkezli öğretim yöntemleri (problem çözme)ve uygulaması | | | 14 | Genel sınava hazırlık | | | 15 | Genel sınava hazırlık | | | 16 | Yarı yıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Rasim Kale, İlköğretimde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi pegem akademi yayıncılık - akademik kitaplar
Ahmet Dinç, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Sosyalleşme ve Psikolojik Sermaye Düzeyleri, gazi kitabevi
Kathleen Armour, Beden Eğitimi ve Gençlik Sporunda Pedagojik Olaylar, pegem akademi yayıncılık - akademik kitaplar
Hikmet Aracı, Beden Eğitimi Uygulamaları, nobel akademik yayıncılık
İsmail Topkaya, İlköğretim Birinci Kademede Beden Eğitimi, nobel akademik yayıncılık
Isobel Kleinman, Complete Physical Education Plans, for Grades 5 to 12
Nimet Haşıl Korkmaz, Dilaver Nebioğlu, Beden Eğitimi Dersinin Genel Esasları ve Öğretim Programları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 15 | 2 | 30 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 15 | 2 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|