BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-301Sınıf YönetimiZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin, sınıfı etkili bir biçimde yönetmenin önemini anlamalarına, sınıf yönetim becerilerini edinmelerine, bu becerilerin kullanılması ya da kullanılmaması durumda sınıftaki öğrenmenin niteliğinin ne yönde değişeceğini kavramalarına yardımcı olmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi SERMENT TOKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1sınıf yönetiminin alanını ve boyutlarını kavrar,
2sınıfın fiziksel ortamını öğrencinin öğrenmesini/olumlu davranışlarını arttıracak biçimde düzenler,
3istenmeyen davranışları diğerlerinden ayırteder ve bunlarla başeder
4sınıfı bir bütün olarak kavrar ve geliştirir,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Bu ders, etkili bir sınıf ortamı ve yönetimi için gerekli olan yeterlilikler üzerine yoğunlaşmıştır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sınıf Yönetiminin Temelleri
2Öğrencilerin Kişisel / Psikolojik İhtiyaçlarını Anlayabilme ve Karşılayabilme
3Sınıfta Olumlu İnsan İlişkilerini Oluşturma
4Sınıfta Etkili İletişim Ortamı Oluşturma
5Sınıfta Etkili Bir Öğrenme Ortamı Oluşturma
6Sınıfın Fiziksel Ortamının İşlevleri
7Sınıfın Yerleşim Düzeni
8Ara Sınav
9Sınıfta Etkili Bir Davranış Düzeni Oluşturma
10Demokratik Vatandaşlık
11İstenmeyen Davranışlarla Başa Çıkma
12Velilerle İlişkilerin Yönetimi
13Okul Çaplı Öğrenci Davranış Planı Hazırlama
14Okul Çaplı Öğrenci Davranış Planı Hazırlama
15FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aydın, A. Sınıf Yönetimi. Ankara: Tek Ağaç Eylül Yayıncılık, 2007. Bakioğlu, A. Çağdaş Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Tic. Ltd. Şti., 2009. Başar, H. Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı yayıncılık, 2003. Burden, P. R. Classroom Management and Discipline. Newyork: Longman Publishers, 1995. Cangelosi, J. S. Classroom Management Strategies. Newyork: John Wiley&Sons. İnc., 2000. Celep, C. Sınıf Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: PegemA Yayıncılık,2008. Charles, C. M. The Synergetic Classroom. New York: Longman İnc., 2000. Charles, C. M. Building Classroom Discipline. New York: Longman İnc., 1996. Erden, M. Sınıf Yönetimi. Ankara: Arkadaş Yayınevi, 2008. Glasser, W. Okulda Kaliteli Eğitim (Çev. Ulaş Kaplan). İstanbul: Beyaz Yayınları, 1999. Hoover, R.L.& Kindsvatter, R. Democratic Discipline. New Jersey:1997. Jones, F. V. and L.S. Jones. Comprehensive Classroom Management. Newyork: Boston: Allyn and Bacon Inc., 1998.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
ÖÇ24     
ÖÇ35     
ÖÇ44     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek