Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-301 | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin, sınıfı etkili bir biçimde yönetmenin önemini anlamalarına, sınıf yönetim becerilerini edinmelerine, bu becerilerin kullanılması ya da kullanılmaması durumda sınıftaki öğrenmenin niteliğinin ne yönde değişeceğini kavramalarına yardımcı olmaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi SERMENT TOKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | sınıf yönetiminin alanını ve boyutlarını kavrar, | 2 | sınıfın fiziksel ortamını öğrencinin öğrenmesini/olumlu davranışlarını arttıracak biçimde düzenler, | 3 | istenmeyen davranışları diğerlerinden ayırteder ve bunlarla başeder | 4 | sınıfı bir bütün olarak kavrar ve geliştirir, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Bu ders, etkili bir sınıf ortamı ve yönetimi için gerekli olan yeterlilikler üzerine yoğunlaşmıştır.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sınıf Yönetiminin Temelleri
| | | 2 | Öğrencilerin Kişisel / Psikolojik İhtiyaçlarını Anlayabilme ve Karşılayabilme
| | | 3 | Sınıfta Olumlu İnsan İlişkilerini Oluşturma
| | | 4 | Sınıfta Etkili İletişim Ortamı Oluşturma
| | | 5 | Sınıfta Etkili Bir Öğrenme Ortamı Oluşturma
| | | 6 | Sınıfın Fiziksel Ortamının İşlevleri
| | | 7 | Sınıfın Yerleşim Düzeni
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sınıfta Etkili Bir Davranış Düzeni Oluşturma
| | | 10 | Demokratik Vatandaşlık
| | | 11 | İstenmeyen Davranışlarla Başa Çıkma
| | | 12 | Velilerle İlişkilerin Yönetimi
| | | 13 | Okul Çaplı Öğrenci Davranış Planı Hazırlama
| | | 14 | Okul Çaplı Öğrenci Davranış Planı Hazırlama
| | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aydın, A. Sınıf Yönetimi. Ankara: Tek Ağaç Eylül Yayıncılık, 2007.
Bakioğlu, A. Çağdaş Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Tic. Ltd. Şti., 2009.
Başar, H. Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı yayıncılık, 2003.
Burden, P. R. Classroom Management and Discipline. Newyork: Longman Publishers, 1995.
Cangelosi, J. S. Classroom Management Strategies. Newyork: John Wiley&Sons. İnc., 2000.
Celep, C. Sınıf Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: PegemA Yayıncılık,2008.
Charles, C. M. The Synergetic Classroom. New York: Longman İnc., 2000.
Charles, C. M. Building Classroom Discipline. New York: Longman İnc., 1996.
Erden, M. Sınıf Yönetimi. Ankara: Arkadaş Yayınevi, 2008.
Glasser, W. Okulda Kaliteli Eğitim (Çev. Ulaş Kaplan). İstanbul: Beyaz Yayınları, 1999.
Hoover, R.L.& Kindsvatter, R. Democratic Discipline. New Jersey:1997.
Jones, F. V. and L.S. Jones. Comprehensive Classroom Management. Newyork: Boston: Allyn and Bacon Inc., 1998. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|