|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-204 | Egzersiz Fizyolojisi | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere spor ve egzersiz fizyolojisi alanlarını tanıtmak. Temel insan anatomisi ve fizyolojisi prensiplerini uygulayarak vücut performansının ve cevaplarının fiziksel aktiviteye cevaplarını açıklamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Öztürk AĞIRBAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hareketin temelini oluşturan kas hücresini, organelleri ve işlevlerini anlayabilme, kasılmanın gerçekleşmesini sağlayan süreci anlatabilme, | 2 | Fibril tipleri ve özelliklerini öğrenebilme, motor ünite kavramı ve bağlı bulunduğu fibrille etkileşimini anlayabilme, | 3 | Kuvvet, sürat ve dayanıklılık egzersizlerinin fibril tiplerine etkilerini tanımlayabilme, | 4 | Kasılma çeşitlerini ayırt edebilme ve egzersiz sırasındaki kullanımlarını anlayabilme, | 5 | Vücutta enerji oluşum süreçlerini ve egzersizin tipine göre ATP üretim yollarını ayırt edebilme, | 6 | Dolaşım sistemini, işleyişini, kalbin ve damarların yapısını, özelliklerini tanımlayabilme | 7 | Tek bir egzersizde ve düzenli egzersizler sonucunda dolaşım sisteminde gözlenen değişimleri ve nedenlerini anlatabilme, | 8 | Sporcu kalbini, çeşitlerini, özelliklerini anlatabilme, kan basıncını tanımlayabilme ve egzersizin tipine göre değişimlerini ayırt edebilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | Spor Fizyolojisinin Anlamı ve Önemi; Kas Fizyolojisi: Sınıflandırılması, Fonksiyonları, Kasılma mekanizmaları, Kasılma tipleri, Hızlı ve yavaş kasılan kaslar, Kas hareketlerinin kontrolü; Egzersiz ve Enerji Sistemleri: Egzersizin fizyolojik sistemler üzerine etkileri: Kardiyovasküler, Solunum, Endokrin sistem; Çeşitli Doğa Koşullarında Spor: Dalma, Dağcılık, Sıcak ve Soğukta egzersiz; Doping, Çocuklarda, Kadınlarda, Yaşlılarda ve Özürlülerde Spor; Spor ve Beslenme; Spor ve Hijyen. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Fiziksel aktivite
| | | 2 | Enerji metabolizması | | | 3 | Kas yapısı ve kasılma şekilleri | | | 4 | Sinir kas sistemi ve fonksiyonları | | | 5 | Kan ve vücut sıvıları | | | 6 | Dolaşım sistemi | | | 7 | Solunum sistemi | | | 8 | ara sınav | | | 9 | İskelet sistemi | | | 10 | Fiziksel çalışma kapasitesi | | | 11 | Vücut boyutları ve kas çalışmaları | | | 12 | Antrenman fizyolojisi | | | 13 | Sporda beslenme ve sportif performans | | | 14 | Sporda hormon sistemi | | | 15 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ergen, E ve Ark. 2002; Egzersiz Fizyolojisi, Nobel Yayınevi, Ankara.
Tamer, K. 1991; Fiziksel Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Gökçe Ofset Matbaası, Ankara.
Akgün, N. 1994; Egzersiz Fizyolojisi, Ege Üniversitesi Matbaası, İzmir.
Fox, B. 1988; Beden Eğitimi ve Sporun Fizyolojik Temelleri, Nobel Yayınevi, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 90 | 90 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | | | ÖÇ6 | 4 | | | | | | ÖÇ7 | 5 | | | | | | ÖÇ8 | 4 | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|