BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-202Beden Eğitimi ve Spor Öğretim ProgramlarıZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel beden eğitimi ve spor öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri kazandırmaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL
Öğrenme Çıktıları
1Beden Eğitimi öğretmenliği alanıyla ilgili kavram, ilkeler vb. kuramsal bilgilere sahiptir.
2Okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve lise ders programlarının kazanımlarına, bu kazanımlara ilişkin içeriklere, öğretim süreçlerine, öğretim model, yöntem ve tekniklerine, ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3Okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4Beden Eğitimi öğretmenliği alanına ilişkin bilimsel bilgi ve raporlara ulaşma, süreli yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahiptir.
5Beden Eğitimi öğretmenliği alanının ulusal ve uluslararası farklı kültürlerdeki durumu ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Beden eğitimi ve spor öğretim programının temel kavramları, öğrenme alanları, kazanımlar, program içeriği, ölçme ve değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğretim programları ile ilgili temel kavramlar
2Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi
3Güncel beden eğitimi ve spor öğretim programının yaklaşımı
4Beden eğitimi ve spor öğretim programının içeriği
5Beden eğitimi ve spor öğretim programının geliştirmeyi amaçladığı beceriler
6Beden eğitimi ve spor öğretim programının öğrenme ve alt öğrenme alanları
7Beden eğitimi ve spor öğretim programının kazanımlara göre sınıflara dağılımları
8ARA SINAV
9Beden eğitimi ve spor öğretim programının diğer derslerle ilişkisi
10Beden eğitimi ve spor öğretim programında kullanılan yöntem, araç gereç ve materyaller
11Beden eğitimi ve spor öğretim programının ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
12Beden eğitimi ve spor öğretim programındaki alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
13Beden Eğitimi öğretmeninin yeterlilikleri
14Beden Eğitimi öğretmeninin yeterlilikleri
15Genel Tekrar
16Yarıyıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
MEB (2019). 5-8 Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı MEB (2019). 9-12 Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı MEB (2019). Beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programı.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma15230
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek