Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-204 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bilimsel araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla eğitimde bilimsel araştırma yapabilme ve literatür taraması yapabilme becerisi kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Emre BOZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci bilimin yapısını ve özelliklerini açıklamalı. | 2 | Öğrenci eğitimde duyulan ihtiyaçlara ilişkin problem cümleleri oluşturabilmeli. | 3 | Öğrenci farklı araştırma paradigmalarında veri toplama ve analiz sürecini açıklamalı. | 4 | Öğrenci bilimsel bir araştırma raporunu değerlendirebilmeli. | 5 | Öğrenci bir problem durumuna yönelik araştırma önerisi hazırlayabilmeli ve etkin biçimde sunabilmeli. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme sürecinin aşamaları, öğretim ilke ve yöntemleri ilişkisi ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim ilkeleri ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Edgar Dale’in “Yaşantı Konisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Araştırma İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Anlatım Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Tartışma Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Örnek Olay Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Gösterip Yaptırma Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Problem Çözme Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Proje Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı ve işleyişinin açıklanması. | | | 2 | Eğitim ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisinin açıklanması. | | | 3 | Araştırma Probleminin Tanımlanması | | | 4 | Literatür Taraması | | | 5 | Bilimsel Araştırmalarda Temel Paradigmalar | | | 6 | Nicel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri | | | 7 | Örneklem ve Örnekleme Yöntemleri | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Tarama Araştırmaları | | | 10 | İlişkisel Araştırmalar | | | 11 | Deneysel Araştırmalar | | | 12 | Nitel Araştırmalarda Veri Toplama | | | 13 | Nitel Araştırma Türleri | | | 14 | Eylem Araştırması | | | 15 | Araştırmanın Raporlaştırılması | | | 16 | YARIYIL SONU SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F., Kılıç-Çakmak, E. (2024). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi Kavramlar İlkeler Teknikler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|