BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-204Eğitimde Araştırma YöntemleriZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bilimsel araştırma yöntemlerinin kullanılmasıyla eğitimde bilimsel araştırma yapabilme ve literatür taraması yapabilme becerisi kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Emre BOZ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci bilimin yapısını ve özelliklerini açıklamalı.
2Öğrenci eğitimde duyulan ihtiyaçlara ilişkin problem cümleleri oluşturabilmeli.
3Öğrenci farklı araştırma paradigmalarında veri toplama ve analiz sürecini açıklamalı.
4Öğrenci bilimsel bir araştırma raporunu değerlendirebilmeli.
5Öğrenci bir problem durumuna yönelik araştırma önerisi hazırlayabilmeli ve etkin biçimde sunabilmeli.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitim ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme sürecinin aşamaları, öğretim ilke ve yöntemleri ilişkisi ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim ilkeleri ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Edgar Dale’in “Yaşantı Konisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Araştırma İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Anlatım Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Tartışma Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Örnek Olay Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Gösterip Yaptırma Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Problem Çözme Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Proje Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı ve işleyişinin açıklanması.
2Eğitim ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisinin açıklanması.
3Araştırma Probleminin Tanımlanması
4Literatür Taraması
5Bilimsel Araştırmalarda Temel Paradigmalar
6Nicel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri
7Örneklem ve Örnekleme Yöntemleri
8ARA SINAV
9Tarama Araştırmaları
10İlişkisel Araştırmalar
11Deneysel Araştırmalar
12Nitel Araştırmalarda Veri Toplama
13Nitel Araştırma Türleri
14Eylem Araştırması
15Araştırmanın Raporlaştırılması
16YARIYIL SONU SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F., Kılıç-Çakmak, E. (2024). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi Kavramlar İlkeler Teknikler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)87
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1334533
ÖÇ2434433
ÖÇ3333423
ÖÇ4333423
ÖÇ5324433
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek