BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-201Beden Eğitimi-Spor Öğrenme ve Öğretim YaklaşımlarıZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Beden eğitimi ve spor öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; beden eğitimi ve spor öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; beden eğitimi ve spor öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının beden eğitimi ve spor öğretimine yansımaları; beden eğitimi ve spor öğretimde temel beceriler; uygulama örnekleri; beden eğitimi ve spor öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir beden eğitimi ve spor öğretiminin bileşenleri; beden eğitimi ve spor öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi SERMENT TOKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Beden eğitimi öğretmenlik mesleğinin tarihçesini, özelliklerini ve ilkelerini, öğrenme ve öğretim yaklaşımları
2Beden eğitimindeki güncel eğilimleri ve beden eğitiminde sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan elde ettiği bilgileri açıklayabilecek ve aralarındaki ilişkileri yorumlayabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Beden eğitimi öğretmenlik mesleğinin özellikleri ve ilkeleri; Sınıf ve okul ortamı; Beden eğitimi ve spor öğretimde temel beceriler; Beden eğitimindeki güncel eğilimler; Beden Eğitimin sosyal, kültürel ve ekonomik bakış açıları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Beden eğitimi ve spor öğretiminin tarihçesi
2Beden eğitiminin amacı ve temel ilkeleri
3Beden Eğitiminde öğrenme ve öğretme yaklaşımları
4Beden Eğitiminde öğrenme ve öğretme yaklaşımları
5Beden Eğitimi ve spor öğretiminde temel beceriler
6Beden Eğitimi ve spor öğretiminde temel becerilerin uygulama örnekleri
7Beden Eğitiminde güncel eğilimler ve sorunlar
8Ara sınav
9Beden Eğitimi ve Spor öğretiminin bileşenleri
10Beden Eğitimi ve Spor öğretiminin bileşenleri
11Beden Eğitimi ve Spor öğretiminin sosyal ve kültürel bakışı
12Beden Eğitimi ve Spor öğretiminin ekonomik bakışı
13Beden Eğitiminde yeni yaratıcı yaklaşımlar
14Genel sınava hazırlık
15FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demirhan G. (2006) Spor Eğitiminin Temelleri. Spor Yayınevi. Ankara Mirzeoğlu N. (edit) (2017) Spor Bilimlerine Giriş. Spor Yayınevi. Ankara Demirhan. G., ?Beden Eğitimi ve Sporda Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri ve Felsefe, Spor Bilimleri Dergisi, 8 (1), 4-16 (1997) Demirhan. G., ?Kültür, Eğitim, Felsefe ve Spor Eğitimi İlişkisi, Spor Bilimleri Dergisi, XIV (2), 92-103 (2003). Hardman, K . (2015). Okullarda Beden Eğitiminin Durumu Ve Sürekliliği: Küresel Bir Yaklaşım. Spor Bilimleri Dergisi, 19 (1), 1-22. Demirhan, G . (2015). Beden Eğitimi; Bir Gelenek Mi, Gereksinim mi? Spor Bilimleri Dergisi, 16 (1), 39-49.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
ÖÇ24     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek