Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-201 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Toplumda güncel sorunlar ile Beden eğitimi dersi arasındaki ilişkiyi açıklar. Projeyi yürütürken, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelerini önemser | 2 | Hazırladığı projeyi sunar. | 3 | Toplum yararına beden eğitimi dersi vasıtası ile takım olarak hareket eder ve birlikte çalışmalar yapar. Toplumun ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda proje hazırlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Topluma Hizmet Uygulamaları ile ilgili temel kavramlar. Toplumda güncel sorunlar ile Beden eğitimi dersi arasındaki ilişki. Toplum yararına çalışan kurumları ve toplumda güncel sorunlar ile ilgili yapılmış iyi örnekler. Toplum yararına beden eğitimi dersi vasıtası ile takım olarak hareket eder ve birlikte çalışmalar. Toplumun ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda proje hazırlama, hazırladığı projeyi uygulama ve değerlendirme. Hazırladığı projeyi sunma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Toplumda güncel sorunlar ile Beden eğitimi dersi arasındaki ilişki | | | 2 | Toplum yararına çalışan kurumları ve toplumda güncel sorunlar ile ilgili yapılmış iyi örnekler | | | 3 | Toplum yararına beden eğitimi dersi vasıtası ile takım olarak hareket eder ve birlikte çalışmalar | | | 4 | Toplumun ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda proje hazırlama | | | 5 | Toplumun ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda proje hazırlama | | | 6 | Uygulama | | | 7 | Uygulama | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Uygulama | | | 10 | Uygulama | | | 11 | Uygulama | | | 12 | Uygulama | | | 13 | Uygulama ve Değerlendirme
| | | 14 | Hazırladığı projeyi sunma
| | | 15 | Hazırladığı projeyi sunma
| | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bringle, G. R.; Philips, A. M. And Hudson, M. () The Measure of Service Learning, Research Scales to Assess Student Experiences. Edt. Seifer, S. D. And Connors, Faculty Toolkit for Service-Learning in Higher Education. Commınity-Campus Partnerships for Health for Learn and Serve America?s National Service-Learning Clearinghouse Stevens, C. A. (2008) Service Learning for Health, Physical Education and Recreation |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 15 | 2 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|