BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GK-201Topluma Hizmet UygulamalarıZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL
Öğrenme Çıktıları
1Toplumda güncel sorunlar ile Beden eğitimi dersi arasındaki ilişkiyi açıklar. Projeyi yürütürken, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelerini önemser
2Hazırladığı projeyi sunar.
3Toplum yararına beden eğitimi dersi vasıtası ile takım olarak hareket eder ve birlikte çalışmalar yapar. Toplumun ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda proje hazırlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Topluma Hizmet Uygulamaları ile ilgili temel kavramlar. Toplumda güncel sorunlar ile Beden eğitimi dersi arasındaki ilişki. Toplum yararına çalışan kurumları ve toplumda güncel sorunlar ile ilgili yapılmış iyi örnekler. Toplum yararına beden eğitimi dersi vasıtası ile takım olarak hareket eder ve birlikte çalışmalar. Toplumun ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda proje hazırlama, hazırladığı projeyi uygulama ve değerlendirme. Hazırladığı projeyi sunma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Toplumda güncel sorunlar ile Beden eğitimi dersi arasındaki ilişki
2Toplum yararına çalışan kurumları ve toplumda güncel sorunlar ile ilgili yapılmış iyi örnekler
3Toplum yararına beden eğitimi dersi vasıtası ile takım olarak hareket eder ve birlikte çalışmalar
4Toplumun ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda proje hazırlama
5Toplumun ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda proje hazırlama
6Uygulama
7Uygulama
8Ara Sınav
9Uygulama
10Uygulama
11Uygulama
12Uygulama
13Uygulama ve Değerlendirme
14Hazırladığı projeyi sunma
15Hazırladığı projeyi sunma
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bringle, G. R.; Philips, A. M. And Hudson, M. () The Measure of Service Learning, Research Scales to Assess Student Experiences. Edt. Seifer, S. D. And Connors, Faculty Toolkit for Service-Learning in Higher Education. Commınity-Campus Partnerships for Health for Learn and Serve America?s National Service-Learning Clearinghouse Stevens, C. A. (2008) Service Learning for Health, Physical Education and Recreation
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15230
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Ev Ödevi15230
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek