BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-203Öğretim İlke ve YöntemleriZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri kavrama, öğretimde planlı çalışabilme, öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kavrama ve etkin kullanabilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Üyesi Üstün Türker
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları kavrayabilirler. Öğrenme ve öğretim ilkelerini öğrenebilirler Kazanımların sınıflandırılmasını yapabilirler. Öğretimde plan çeşitlerini öğrenecek ve hazırlayabilirler. Öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini bilebilirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) , öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel kavramlar
2Öğrenme teorileri ve öğretim
3Öğretim prensipleri
4 Yapılandırmacılık
5Beyin temelli öğrenme yaklaşımları
6 Davranışçı ve bilişsel öğrenme teorileri
7Öğretmenler için yaratıcılığı geliştirici teknikler
8Ara sınav
9Eğitimde yeni gelişmeler
10Düşünmeyi öğrenme
11 Beyin fırtınası, sinektik ve altı şapkalı düşünme yöntemleri
12Öğretim teknikleri
13 Öğretim stratejileri
14Öğretim yöntemleri
15final Sınavı
16final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Küçükahmet, L. 1997; Eğitim Programları ve Öğretim, Gazi Kitabevi, Ankara. Çepni, S. , Ayas, A. , Ekiz, D. , ve Akyıldız, S. 2008; Öğretim İlke ve Yöntemleri, Celepler Matbaacılık, Trabzon Tan, Ş. (Ed) 2007; Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegema Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek