Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-203 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri kavrama, öğretimde planlı çalışabilme, öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kavrama ve etkin kullanabilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Üyesi Üstün Türker |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları kavrayabilirler.
Öğrenme ve öğretim ilkelerini öğrenebilirler
Kazanımların sınıflandırılmasını yapabilirler.
Öğretimde plan çeşitlerini öğrenecek ve hazırlayabilirler.
Öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini bilebilirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) , öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel kavramlar | | | 2 | Öğrenme teorileri ve öğretim | | | 3 | Öğretim prensipleri | | | 4 | Yapılandırmacılık | | | 5 | Beyin temelli öğrenme yaklaşımları | | | 6 | Davranışçı ve bilişsel öğrenme teorileri | | | 7 | Öğretmenler için yaratıcılığı geliştirici teknikler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Eğitimde yeni gelişmeler | | | 10 | Düşünmeyi öğrenme | | | 11 | Beyin fırtınası, sinektik ve altı şapkalı düşünme yöntemleri | | | 12 | Öğretim teknikleri | | | 13 | Öğretim stratejileri | | | 14 | Öğretim yöntemleri | | | 15 | final Sınavı | | | 16 | final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Küçükahmet, L. 1997; Eğitim Programları ve Öğretim, Gazi Kitabevi, Ankara.
Çepni, S. , Ayas, A. , Ekiz, D. , ve Akyıldız, S. 2008; Öğretim İlke ve Yöntemleri, Celepler Matbaacılık, Trabzon
Tan, Ş. (Ed) 2007; Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegema Yayıncılık, Ankara
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|