Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-102 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin gelişim ve öğrenme kuram ve modelleri hakkında bilgilenmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ: Sermet TOKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenme ve öğrenme psikolojisi hakkında bilgi sahibi olabilirler.
| 2 | Öğrenme teorilerini öğrenebilirler. | 3 | Motivasyon ve motivasyon teorilerini öğrenebilirler | 4 | öğrenmenin doğasını anlayabilirler. | 5 | Öğrenmenin biyolojik temellerini öğrenebilirler | 6 | Öğrenme etkenlerini öğrenebilirler. | 7 | Öğrenmede davranışsal yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilirler | 8 | Çocukların ve gençlerin fiziksel bilişsel ve sosyal gelişimleri hakkında bilgi sahibi olabilirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Gelişim ve öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeler, gelişim ve öğrenmeyi etkileyen faktörler, gelişim ve öğrenme kuramları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Gelişim Psikolojisine Giriş, Psikolojinin tanımı
| | | 2 | Psikolojinin Tarihçesi ve alt dalları | | | 3 | Gelişimle ilgili temel kavramlar | | | 4 | Kalıtım ve Çevre, Gelişim ilkeleri | | | 5 | Gelişim Dönemleri ve Özellikleri | | | 6 | Bedensel Gelişim ve Hareket Gelişimi | | | 7 | Davranışçı Yaklaşım ve Öğrenme | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Öğrenme teorileri | | | 10 | Bilişsel gelişim ve Öğrenme; Piaget'nin Bilişsel Gelişim Kuramı | | | 11 | Öğrenme Kuramları | | | 12 | Zeka ve Öğrenme, Dil Gelişimi | | | 13 | Freud'un Kişilik Kuramı | | | 14 | Erikson'un Psikososyal Gelişim Kuramı | | | 15 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ersanlı, K., Uzman, E. 2007; Eğitim Psikolojisi, Lisans Yayınları, İstanbul.
Cüceloğlu, D. 1992; İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | | | ÖÇ6 | 3 | | | | | | ÖÇ7 | 4 | | | | | | ÖÇ8 | 3 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|