Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk İnkılâbının tarihi anlamını ve önemini kavratmak; Atatürk’ün milliyetçilik ve medeniyetçilik anlayışını belirtmek; Kurtuluş Savaşı’nın oluşum koşullarını açıklayarak, bu devletin hangi koşullarda nasıl kurulduğunun bilincini öğrenciye yansıtmak; Atatürkçülüğü öğrenciye benimsetmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğretim Görevlisi:Serdar GÖKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hangi devrimlerin hangi nedenlerle yapıldığını açıklayabilirler.
| 2 | İnkılâp hareketlerinin öncesi ve sonrası ile baglantı kurabilirler. | 3 | Çok partili yaşam sürecinde Türk siyasal yaşamının ekonomik ve siyasal sorunlarını açıklayabilirler. | 4 | Halkın inkılâplara bakışının değerlendirebilirler | 5 | Cumhuriyet dönemi dış politikasının ana hatlarını açıklayabilirler. | 6 | Türkiye Cumhuriyetin ekonomi politikasını değerlendirebilirler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Siyasi olarak yapılan İnkılâp hareketleri(saltanatın kaldırılması), Çok partili döneme geçiş denemeleri, Hukuk alanında yapılan inkılâp hareketleri, Eğitim-kültür alanında yapılan inkılâp hareketleri, Atatürk Dönemindeki dış politika gelişmeleri, Atatürk ilkeleri; başka bir ifadeyle, Türk inkılâbının dayandığı ilkeler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk İnkılâbının dayandığı temel ilkeler
| | | 2 | Saltanatın ve hilafetin kaldırılması ve Cumhuriyetin ilanı | | | 3 | Şeyh Sait isyanı | | | 4 | Terakkiperver Cumhuriyet Fırkas | | | 5 | Eğitim ve kültür alanındaki inkılâplar | | | 6 | Sosyal alanında yapılan inkılâplar | | | 7 | Hukuk alanda yapılan inkılâplar | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İnkılâplara karşı halkın yaklaşımı | | | 10 | Serbest Cumhuriyet Fırkası | | | 11 | Atatürk’e suikast ve Menemen Olayı | | | 12 | Atatürk dönemi Türk dış politikası | | | 13 | Çok partili yaşama geçiş | | | 14 | Demokrat Parti Dönemi | | | 15 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Osmanlı Tarihi C V-VIII, Enver Ziya Karal, TTK Yayını, Ankara 1999
Nutuk, Mustafa Kemal, Yayına Haz:Zeynep Korkmaz, Atatürk, Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, , Ankara 1999
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Sıdıka Cebeci, Anı Yayıncılık, Ankara 2007
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | 4 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | ÖÇ4 | 4 | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | | | ÖÇ6 | 4 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|