BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GK-102Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2Zorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk İnkılâbının tarihi anlamını ve önemini kavratmak; Atatürk’ün milliyetçilik ve medeniyetçilik anlayışını belirtmek; Kurtuluş Savaşı’nın oluşum koşullarını açıklayarak, bu devletin hangi koşullarda nasıl kurulduğunun bilincini öğrenciye yansıtmak; Atatürkçülüğü öğrenciye benimsetmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğretim Görevlisi:Serdar GÖKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Hangi devrimlerin hangi nedenlerle yapıldığını açıklayabilirler.
2 İnkılâp hareketlerinin öncesi ve sonrası ile baglantı kurabilirler.
3 Çok partili yaşam sürecinde Türk siyasal yaşamının ekonomik ve siyasal sorunlarını açıklayabilirler.
4Halkın inkılâplara bakışının değerlendirebilirler
5Cumhuriyet dönemi dış politikasının ana hatlarını açıklayabilirler.
6Türkiye Cumhuriyetin ekonomi politikasını değerlendirebilirler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Siyasi olarak yapılan İnkılâp hareketleri(saltanatın kaldırılması), Çok partili döneme geçiş denemeleri, Hukuk alanında yapılan inkılâp hareketleri, Eğitim-kültür alanında yapılan inkılâp hareketleri, Atatürk Dönemindeki dış politika gelişmeleri, Atatürk ilkeleri; başka bir ifadeyle, Türk inkılâbının dayandığı ilkeler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk İnkılâbının dayandığı temel ilkeler
2Saltanatın ve hilafetin kaldırılması ve Cumhuriyetin ilanı
3Şeyh Sait isyanı
4Terakkiperver Cumhuriyet Fırkas
5 Eğitim ve kültür alanındaki inkılâplar
6 Sosyal alanında yapılan inkılâplar
7 Hukuk alanda yapılan inkılâplar
8Ara sınav
9İnkılâplara karşı halkın yaklaşımı
10 Serbest Cumhuriyet Fırkası
11Atatürk’e suikast ve Menemen Olayı
12 Atatürk dönemi Türk dış politikası
13Çok partili yaşama geçiş
14Demokrat Parti Dönemi
15Yarıyıl Sonu Sınavı
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Osmanlı Tarihi C V-VIII, Enver Ziya Karal, TTK Yayını, Ankara 1999 Nutuk, Mustafa Kemal, Yayına Haz:Zeynep Korkmaz, Atatürk, Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, , Ankara 1999 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Sıdıka Cebeci, Anı Yayıncılık, Ankara 2007
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
ÖÇ24     
ÖÇ35     
ÖÇ44     
ÖÇ55     
ÖÇ64     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek